$
בארץ

בהוראת סמוטריץ' - תושבי כפר שלם שיעתרו לפיצוי יוכלו להתפנות רק באפריל

זאת במקום חודש מרץ. בסביבת השר טוענים שהמטרה של הארכה היא לתת מעט "אורך נשימה" לאותם תושבים שאמורים לצאת מהשכונה, כאשר בעת הפינוי כל משפחה תדע מה מגיע לה ומה היא אמורה לקבל מהמדינה

ליאור גוטמן 09:4819.02.20

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הודיע אתמול בלילה (ג') שתושבי כפר שלם שיסכימו להתפנות תמורת פיצוי מוסכם יוכלו להשלים את המעבר החוצה מהשכונה רק בתחילת אפריל, ולא במרץ הקרוב. ההחלטה התקבלה בשיתוף הרשויות שמטפלות בנושא, לרבות רשות מקרקעי ישראל וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאמורה לבנות במקום חלק ממקטעי קו רכבת עירוני (הקו הסגול) חדש. בסביבת השר טוענים שהמטרה של הארכה היא לתת מעט "אורך נשימה" לאותם תושבים שאמורים לצאת מהשכונה, כאשר בעת הפינוי כל משפחה תדע מה מגיע לה ומה היא אמורה לקבל מהמדינה.

 

 

 

 

כפר שלם תל אביב כפר שלם תל אביב צילום: אוראל כהן

 

כפי שפורסם אתמול (ג), המדינה הפיצה את המחירון הסופי לפינוי התושבים שינוע בין 1.7 מיליון שקל לכ-350 אלף שקל בלבד, תלוי במצב המשפחתי של התושב המתפנה, מספר הילדים שבחזקתו והזיקה שלו לקרקע. יצוין שחלק מהתושבים עלולים להתנגד להסדר המוצע, וחלקם אף מאיים להתנגד בכוח לפינוי תחת הטענה שהמדינה "משליכה אותם לרחוב" ומבלי לארגן למפונים פתרון כולל של דירה תמורת דירה.

 

כך או כך, עם השלמת הפינוי חברת נת"ע אמורה לתפוס שטח של כ-7 דונם למטרת עבודות תשתית, זאת כדי לקדם את התוכנית להקים קו רכבת עירוני חדש (הקו הסגול, שמחבר בין תל אביב ליהוד-מונוסון). הקו אמור להצטרף לשני קווי רכבת אחרים, אחד בבנייה מתקדמת (הקו האדום - פת", ת"א ובת ים) שיפתח עוד כשנתיים, והקו הירוק (חולון עד הרצליה ודרך ת"א) שיפתח בסמוך למועד ההשקה של הקו הסגול. שלושת הקווים אמורים ליצור באמצע העשור הנוכחי רשת הסעת המונים מודרנית עם הערכות לצמצום של כ-150 עד 200 אלף מכוניות שנעות על הכביש. עלות הקמת שלושת הקווים, שכבר תוקצבה בחוק ההסדרים ב-2015/6, היא כ-46 מיליארד שקל.

 

x