שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

החל ממוצ"ש הבא: רכבת ישירה בין ירושלים לתל אביב

אחרי עיכובים ארוכים, הרכבת תפעיל את הקו הישיר בין תחנת נבון בירושלים לתחנת ההגנה בדרום ת"א, עם תחנת ביניים בנתב"ג. משך הנסיעה כחצי שעה. לקראת פסח הבא מתוכנן הקו להגיע עד רכבת מרכז בת"א ואז תימשך הנסיעה 45-40 דקות

ליאור גוטמן 12:1412.12.19

שנה ורבע לאחר ששר התחבורה הקודם ישראל כץ פתח "בכוח" את הקו החצי חשמלי תל אביב -נתב"ג, רכבת ישראל תחל להפעיל משבת הבאה (21 בדצמבר) את הקו במתכונתו המלאה. 

 

לפיכך, הרכבת תבצע נסיעה רצופה בין תחנת ההגנה בדרום תל אביב לבנייני האומה בירושלים (תחנת נבון). נכון לעכשיו זמן הנסיעה נקבע על 34 דקות  בין תל אביב לירושלים, או 32 דקות מירושלים לתל אביב, כאשר התוואי עדיין כולל עצירה להורדה והעלאת נוסעים בנתב"ג.

 

 

הרכבת לירושלים (ארכיון) הרכבת לירושלים (ארכיון) צילום: דוברות רכבת ישראל

 

ברכבת טוענים שבמהלך השנה הבאה יופעלו גם קווים ישירים, כאלו שיממשו את ההבטחה  לחבר את תל אביב לירושלים בפחות מחצי שעת נסיעה. כמו כן, בשנה הבאה תעלה תדירות הנסיעה מ-2 רכבות בשעה כיום ל-3 רכבות בשעה, בעיקר בשעות העומס.

 

 

ישראל כץ בהשקת קו הרכבת ת"א-ירושלים . ינואר 2018 ישראל כץ בהשקת קו הרכבת ת"א-ירושלים . ינואר 2018 צילום: דוברות משרד התחבורה

 

במהלך הרבעון הראשון של 2020 מקווים ברכבת לסיים את חשמול המסילה לאורך תחנות תל אביב, כך שלקראת פסח יחלו הרצות ואולי הפעלה רשמית של הקטע החסר בין מרכז ת"א לירושלים עם זמן נסיעה משוער של 45-40 דקות. 

 

סאגה של 18 שנה

 

עם הפעלת הקו תגיע לסיומה הסאגה שהחלה עוד בשנת 2001, אז החליטה ממשלת אריאל שרון על הפרויקט שזכה לכינוי A1. בזמנו דובר על מסילה של כ-60 ק"מ בין תל אביב לירושלים עם סמן נסיעה של כחצי שעה ובעלות בנייה של כ-3.2 מיליארד שקל.

 

בפועל הפרויקט נגרר לרבות עיכובים שמקורם בתביעות של ארגונים ירוקים, ומועד ההשקה זז שוב ושוב. בינואר 2018 ערך השר דאז ישראל כץ נסיעת בכורה חלקית עם הבטחה לפתוח את הקו כולו עד פסח של אותה שנה, אולם כאמור ההבטחות לא מומשו והנוסעים נאלצו לסבור מיותר מ-150 ביטולי נסיעות ואיחורים עד שהמערכת שם התייצבה לנסיעה רציפה.  

x