$
בארץ

בלעדי

משרד הכלכלה הקפיא את מכרזי הרכבת הקלה בת"א

שלח מכתב למנכ"ל נת"ע ובו הורה על עצירת המכרזים להקמת הקו הירוק והקו הסגול בגוש דן; הסיבה: המכרזים שפורסמו לא כוללים התחייבויות לרכישת מוצרים ורכיבים מהתעשייה הישראלית

ליאור גוטמן 06:5310.12.19
מכה לפרויקטים להסעת ההמונים בתל־אביב: משרד הכלכלה והתעשייה, בראשות השר אלי כהן, שלח אתמול (ב') מכתב למנכ"ל הנכנס של נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), חיים גליק, ובו הוא מודיע לו על הקפאת הליכי המכרז של "מימון, תכנון, החזקה והעברה של הקו הירוק והקו הסגול ברכבת הקלה במטרופולין תל־אביב".

 

 

 

מדובר במכרזי ענק בהיקף של כ־ 15 מיליארד שקל עבור שני קווי רכבת חדשים - הקו הירוק שיחבר את חולון להרצליה, והקו הסגול שיחבר את תל־אביב, גבעתיים, קריית־אונו ואור יהודה - שקיומם הכרחי לייצוב רשת הסעת המונים מסילתית במטרופולין גוש דן, עם יכולת הסעה של עשרות מיליוני נוסעים בשנה כבר מ־ 2026 באופן שוטף, כאשר ספק זר זוכה במכרז שהיקפו יותר מ־ 5 מיליון דולר, עליו לעודד את התעשייה המקומית באמצעות רכישת רכיבים ומוצרים בהיקף של 25% מהיקף העסקה, סיכום המכונה רכש גומלין.

 

הקמת תשתית הרכבת הקלה הקמת תשתית הרכבת הקלה צילום: אוראל כהן

 

במכתב שנשלח לגליק, עליו חתומה זיוה איגר, מנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת), היא טוענת שנת"ע הגישה ביולי האחרון בקשה לפטור מרכש גומלין, והיא נדחתה על הסף."בקשה זו הוגשה באיחור ניכר. מסמכי המכרז פורסמו בתחילת חודש יוני כשאינם כוללים את נספח שיתוף הפעולה התעשייתי כנדרש לפי חוק, ואילו בקשת הפטור הוגשה כמעט חודשיים לאחר פרסום מסמכי המכרז", אומרת איגר.

 

השורה התחתונה: איגר מודיעה לגליק כי "נכון למועד כתיבת שורות אלה, וחרף חלוף כארבעה חודשים מאז מכתבי הנ"ל, לא קיבלנו כל הודעה על הכללת נספח שיתוף הפעולה התעשייתי במסמכי המכרז. בנסיבות אלה, על אף ניסיונותינו הרבים לגלות גמישות להיעדרות המסמכים במכרז, אני נאלצת להודיע לכם על הקפאת הליכי המכרז שבנדון וזאת עד שימולאו הוראות התקנות במלואן".

 

לסיום כותבת איגר: "נת"ע היא שותפה משמעותית של הרשפ"ת בקידום התעשייה והכלכלה בישראל ומסייעת באמצעות הפרויקטים אותם היא מובילה במינוף ההוצאה הממשלתית לטובת קידום מטרותיה הכלכליות והחברתיות של ישראל. לפיכך, אני בטוחה כי עניין זה יטופל ביעילות במטרה להימנע מפגיעה בתעשייה ובכלכלה הישראלית".

 

אם ההוראה של משרד הכלכלה והרשפ"ת תישאר על כנה, מדובר במ־ ציאות בעייתית למנכ"ל הנכנס, שמנסה בשבועות האחרונים להשלים את הפער הניהולי שקיים בחברה ולייצב את הפרויקט שכן עובדים עליו – הקו האדום שעובר בין פתח־תקווה, תל־אביב ובת־ים – כדי שייצא במועדו באוקטובר 2021 .

 

מחברת נת"ע לא נמסרה תגובה.

x