שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

היסטוריה בנמל אשדוד: מחלקת הים עוברת לחברת נמלי ישראל

מדובר ב-120 עובדים שעבודתם מול נמל אשדוד תהפוך לאזורית - כלומר כזו שעשויה לשרת לא רק את הנמל הקיים אלא גם את הנמל החדש והפרטי שנמצא בהקמה. 60 מהם יקבלו מענק בסך 50 אלף שקל

ליאור גוטמן 16:0209.12.19

נמל אשדוד משכפל את המודל שגובש באוגוסט האחרון בנמל חיפה , עם הכפפת מחלקת הים של הנמל הדרומי לחברת נמלי ישראל.

 

 

 

 

מחלקת הים כוללת את הנתבים של הנמל, עובדי הגרירה ועובדי תחזוקה, כולם אחראים להכניס ולהוציא אוניות מהרציף. מדובר ב-120 עובדים   שהעבודה שלהם ישירות מול נמל אשדוד תהפוך לאזורית, כלומר כזו שעשויה לשרת לא רק את הנמל הקיים אלא גם את הנמל החדש והפרטי שמוקם שם ואמור לעבור במהלך 2022 לחזקת TIL ההולנדית למשך 25 שנה.

 

נמל אשדוד נמל אשדוד צילום: אבי רוקח

 

ההסכם הנוכחי גובש על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והנהלת הנמל. מתוך 120 העובדים, דור א' ודור ב', שהם כ-60 איש, יזכו למענק חתימה של כ-50 אלף שקל לעובד ותוספת שכר של כ-4.3%.

 

ההסכם נחתם בין בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן ויו"ר איגוד קציני הים אבי לוי.

 

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

 

מבחינת נמל אשדוד מדובר במהלך דרמטי: הנמל עוד לא חתם על הסכם רפורמה מסודר, ורק לאחרונה מינה לעצמו מנכ"ל חדש שעוד לא ממש נכנס לתפקיד. כך או כך, מחלקת הים כבר יוצאת ממנו ועוברת למודל של עבודה אזורית. בנמל עצמו חוששים מהמהלך וחלק מהעובדים מביעים תקווה שההנהלה לא תנצל את ההסכם החדש כדי לשחרר עובדים שנכנסו לנמל אחרי גיבוש עקרונות הרפורמה שטרם נחתמה.

 

בר-דוד טוען שמדובר בציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלים. "ההסתדרות שוב מוכיחה כי היא שותפה לשינויים ולרפורמות ששומרות על העובדים ובמקביל מקדמות מהלכים שהמשק כולו ירוויח מהם". יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי הוסיף: "למרות החשש הטבעי מהשינוי, אני מאמין שקיבלנו את ההחלטה הנכונה שתוכיח את עצמה לטווח הרחוק. הבטחנו את עתידם הכלכלי והתעסוקתי של מחלקת הים" .

 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "הוצאת מחלקות הים מהנמלים והעברתן לחברת נמלי ישראל היא צעד נוסף בשינוי המבנה הריכוזי של הנמלים ובקידום התחרות לקראת פתיחת הנמלים החדשים בשנת 2021. היא תאפשר גמישות ופעילות שוטפת של המשק תוך התייעלות וחיזוק השירות בנמלים".

 

x