$
בארץ

דוחות נמלי ישראל: ההכנסות ברבעון ירדו, הרווח זינק ב-21% ל-103 מיליון שקל

הוצאות האחזקה ירדו ב-9%, הרווח התפעולי נותר כמעט ללא שינוי; החברה מנהלת עדיין מו"מ מול SIPG הסינית על תשלום פיצויים בשל העיכוב בביצוע העבודות בנמל החדש בחיפה

ליאור גוטמן 22:2929.11.19

חברת נמלי ישראל, היא הרגולטור הממשלתי שאחראי על כלל הנמלים, סיימה את הרבעון השלישי של 2019 ברווח נקי של 102.6 מיליון שקל, עלייה של כ-21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו אמש.

 

עיון בנתוני החברה מעלה שעיקר הכנסותיה מגיע מדמי שימוש, דמי תשתיות ושירותים אחרים לרבות כאלה שמגיעים מנמלי אשדוד, חיפה ואילת.

 

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-215 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות האחזקה וההפעלה הסתכמו בכ-91 מיליון שקל בלבד, ירידה של כ-9%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-103 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי מהרבעון השלישי של 2018.

 

עוד עמדו לזכותה של החברה הכנסות מימון נטו בהיקף של כ-42 מיליון שקל, שמקורן ב"גידול בהכנסות מהשקעה בנכסים המיועדים להפקדה בקופה מרכזית לקצבה ולסיום יחסי עובד מעביד".

 

נמל חיפה נמל חיפה צילום: אריאל ורהפטיג

 

עוד מדווחת החברה שהיא עדיין מנהלת מו"מ מול SIPG הממשלתית הסינית, שאמורה להפעיל עוד כשנה וחצי את הנמל החדש בחיפה. כזכור, ראש עיריית חיפה עינת קליש-רתם עצרה את העבודות שם בניסיון לכפות הקמת מסלול טיסה ארוך לנמל התעופה בחיפה. ואולם באוגוסט האחרון, ולא לפני הפסד משפטי שתקף את הקפאת העבודות, נמצאה פשרה שתאפשר את בניית הנמל החדש. לפי חברת נמלי ישראל, העיכוב בביצוע העבודות עלול להוביל לתשלום פיצויים של כמה עשרות מיליוני שקלים לסינים.

 

בעבר פורסם בתקשורת כי הצדדים הגיעו להסכמות לגבי התשלום, אולם בדו"ח הנוכחי מצהירה חברת נמלי ישראל ש"בין החברה לבין המפעיל העתידי של נמל המפרץ מתנהלים מגעים ראשונים, שטרם הגיעו לכדי הסכמות ו/או הסדר מחייב, הן לבחינת טענות SIPG לפיצוי בגין עלויות נוספות שנגרמו לה, לטענתה, בשל עיכובים שנבעו מההליכים המשפטיים המפורטים לעיל והן לבחינת אפשרות להאצת עבודות ע"י SIPG לצורך צמצום עיכובים שנגרמו כאמור, והתמורה ל-SIPG בגין כך"

 

עוד מדווחת החברה על הארכת כהונתו של המנכ"ל שלמה בריימן. מדובר בהארכה שניה ברציפות, הפעם עד מאי 2021. מדובר בהארכה שניה ברציפות, זאת לאחר ראשונה שנקבעה באוגוסט 2018. לפי דו"חות החברה עלות שכרו של בריימן מגיעה לכמיליון שקל בשנה, והוא היה אמור לצאת לגמלאות בשנה שעברה, אולם כאמור כהונתו הוארכה פעם שנייה ברציפות. החברה אינה מנמקת את סיבת ההארכה החדשה שסופה כאמור רק בעוד כשנה וחצי.

 

 

x