$
בארץ

בנתניה נולד אופנוע הים החשמלי

המהנדס הישראלי שממציא מחדש את אופנוע הים: אמיר שחר השקיע 2 מיליון שקל בבניית אופנוע ים חשמלי: "כבר לא צריך ג'ריקנים של דלק, שמן וטיפולים"

אודי עציון 06:5115.10.19

לפני כמה שנים נמאסה לאמיר שחר ההתעסקות עם אופנוע הים בכל פעם שרצה לצאת לגלים, אפילו שהוא מתגורר בנתניה, מרחק קצר מהים התיכון. "צריך לחבר את עגלת הגרירה לרכב, להעביר את הכלי הכבד ולהתעסק עם הדלק והשמן למנוע השתי פעימות. שום דבר לא ספונטני. אז הסבתי אותו לחשמל".

 

שחר (46), אשר למד הנדסת מכונות בטכניון ובעליה של יצרנית ומשווקת השערים החשמליים חברת אגרו שערים ביחד עם חמו שלמה צח מהנדס בכיר אשר פרש מהתעשיה האווירית וחתן פרס קפלן הבינו שעלו על משהו.

 

 

 

 

אופנוע הים החשמלי אופנוע הים החשמלי צילום: Extreme Life Productions

 

 

    צילום: Extreme Life Productions

 

 

שוק אופנועי הים מתחלק לאופנועי עמידה הספורטיביים, ואופנועי ישיבה הרגועים והגדולים יותר. ב-2012 אסרה הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב רכיבה באופנועי עמידה שתי פעימות בקרבת חופים ומאגרי מים פתוחים, והרכיבה הוגבלה רק לתחרויות. השוק קפא לכמה שנים, והיום נמכרים מעט כלים עם מנועי 4 פעימות, כבדים ויקרים יותר. הדגש בשוק עבר לאופנועי ישיבה, וארה"ב נותרה השוק הגדול בעולם לאופנועי ים מכל הסוגים, ש-63 אלף מהם נמכרו שם ב-2017, בעיקר דגמים של ימאהה, סי-דו וקאוואסקי.

 

בסיוע חברת ההנדסה הנתנייתית APG וחברת העיצוב התעשייתי blender מתל אביב הם בנו אב טיפוס ראשון לאופנוע חשמלי אשר תוכנן מהייסוד, ולא היה הסבה של כלי קיים. כעת כבר נבנים שני אבי טיפוס משופרים. שחר, שהשקיע עד כה עם שותפיו בפרויקט 2 מיליון שקל:

 

"אופנוע עמידה חשמלי יהיה יקר יותר מבנזין, 15-20 אלף דולר, כמעט פי 2.5. אבל הוא ייתן מענה למגבלות הסביבתיות, אפשר להחזיק אותו בתא מטען של סטיישן, ובעיקר ביאכטה, שהבעלים שלה יוכלו לרכב מתי שבא להם, בלי להחזיק ג'ריקנים של דלק ושמן וטיפולים. יש שוק ענק של בעלי יאכטות אמידים שמחפשים במה עוד אפשר לאבזר אותן".

 

כעת מגייס שחר 2 מיליון דולר כדי להשלים את תהליך הרישוי בארה"ב ולעבור לייצור סדרתי של הכלי שקיבל את השם Skivolt. הכוונה היא לייצר שני דגמים, לחובבים, עם סוללת ליתיום-יון 4 קילווואט שעה, ולמקצוענים עם 8 קוט"ש, בכלי שעשוי מסיבי פחמן ומאפוקסי ומסוגל להגיע במהירות ל-70 קמ"ש בסיוע המומנט הזמין של המנועים החשמליים. לפי התוכנית העסקית, כבר השנת הייצור השניה עם קצב מכירה של 500 כלים, יוכל הפרויקט כבר להגיע לאיזון כלכלי.

 

"שוק אופנועי הים לא ממהר בינתיים לעבור לחשמל, ליצרניות הגדולות נוח עם מה שיש. אבל הטכנולוגיה כבר בשלה והכלים האלה יהיו הרבה יותר שימושיים", אומר שחר. "הכלי הרגיל יאפשר רכיבה של 25-35 דקות, והמקצועי 45 דקות, ואפשר יהיה להחליף סוללה במהירות ולהמשיך ליהנות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x