שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

PCCC הסינית ורמט ירחיבו את כביש תל אביב־חיפה

דריסת רגל נוספת לחברת תשתיות סינית בישראל. לכלכליסט נודע כי השותפות שזכתה במכרז החדש תסלול נתיב שלישי בכביש החוף

ליאור גוטמן 09:0410.09.19

חברת PCCC הסינית, בשותפות עם חברת הבנייה והתשתיות רמט, הן הזוכות במכרז של חברת נתיבי ישראל להרחבת המקטע האמצעי של כביש החוף - כביש 2 שבין תל אביב לחיפה, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בפרויקט להקמת נתיב שלישי בכל צד, בין מחלף אולגה למחלף חבצלת ולאורך 12 ק"מ.

 

העבודות בכביש כוללות בין היתר הקמת מחלף חדש בבית ינאי, פירוק מחלף אולגה ובנייתו מחדש, בניית מחלף חדש באולגה דרום, וזאת מבלי לוותר על מעברים להולכי רגל. על פי ההערכות, עלות הפרויקט היא עד כחצי מיליארד שקל, והוא יכלול גם את שיקום נחל אלכסנדר.

 

מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ צילום: עמית שעל

 

בנתיבי ישראל אומרים כי לוחות הזמנים המשוערים הם כ־12 חודשי תכנון, ולאחר האישורים הקבלן ייצא לביצוע של עוד כ־50 חודשים. בשנת 2024 מתוכננת פתיחה מלאה של הכביש.

 

בנתיבי ישראל מוסיפים כי בהמשך יוארך כביש החוף מקיסריה ועד זיכרון יעקב באותה צורה של הכפלת הנתיבים, כאשר כבר בשנה הבאה יושלם תכנון מוקדם של המקטע שבין קיסריה לזכרון יעקב, זאת בכפוף לאישורים של משרד התחבורה.

 

צחי שטרסר, מנהל אגף פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל, טוען שהרחבת ושדרוג כביש החוף ישפרו משמעותית את הבטיחות והנוחות של המשתמשים בכביש.

עבור PCCC הסינית המיזם החדש מהווה דריסת רגל נוספת לחברות סיניות בתחום של בניית והרחבת כבישים. כיום חברות ממשלתיות סיניות מעורבות בצורה עמוקה בתשתיות בישראל, ורשימת הפרויקטים הולכת ומתארכת. מדובר בעבודות כרייה - מנהרות גילון והכרמל, הרכבת הקלה בגוש דן; בנמלים חדשים - בחיפה הפעלה, באשדוד הקמה; בבניית כבישים חדשים - הקמת הכניסה החדשה לירושלים; ובפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, שם הם מעורבים בבנייה, כרייה, אספקת קרונות והפעלה ל־10 שנים עם אופציה לעוד שש שנים.גם בתחומי תשתיות אחרים יש לחברות הסיניות דריסת רגל. "כלכליסט" חשף בחודשים האחרונים כניסה של הענקית הסינית וואווי לתחום ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות - סולארי ורוח - לרבות רכישה טרייה בת כמה שבועות של תחנת הכוח אלון תבור שהיתה עד לאחרונה בידיים של חברת החשמל.

 

מנגד, לפני כמה חודשים פסל אגף החשב הכללי באוצר חברה סינית מהשתתפות במכרז להקמת מתקן התפלה חדש בנימוק שאינה עומדת בתנאי הסף.

 

המעורבות הסינית המשמעותית בישראל מדירה שינה מעיני האמריקאים, שמביעים פעם אחר פעם תרעומת על כך. אך עד עתה אין לתרעומת כל ביטוי בשטח. יותר מכך, הממונה על התחרות מיכל הלפרין אף קבעה באפריל 2018 שאין חשש בהשתלבות הסינים בישראל, זאת לאחר בדיקה שהיא ערכה לבקשת התאחדות בוני הארץ שביקשו להכריז על הסינים כקבוצת ריכוז.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x