$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

רשות שדות התעופה: "נא לא לטוס לאומן עם קרטונים ולא להביא אוכל בצידנית"

תקנות נוספות ששלחה הרשות לסוכני נסיעות במגזר החרדי הן לא לארוז חפצים בשקיות ניילון או שקי בד, שכן מדובר במטען שאינו תקני להטסה ולשלוח מזון רק באמצעות מסופי המטען של הרשות

תומר הדר 11:0908.09.19

הטסים להילולת הרבי נחמן מתבקשים לא לארוז את חפציהם בארגזי קרטון ולהשתמש במזוודה, כך עולה מתוכנה של איגרת מיוחדת ששלחה היום (א') רשות שדות התעופה למספר סוכני נסיעות במגזר החרדי שהגיעה לידי "כלכליסט".

 

 

עוד מדגישה רשות שדות התעופה כי בנוסף לאיסור על משלוח חפצים בארגזי קרטון, מבקשת רשות שדות התעופה מן הטסים לאומן לא לארוז את חפציהם בשקיות ניילון או שקי בד.

חסידי ברסלב נוסעים לאומן חסידי ברסלב נוסעים לאומן צילום: צביקה טישלר

 

לדברי גורמים המקורבים לרשות שדות התעופה, ההנחייה המיוחדת לטסים לאומן נובעת מן העובדה שמדובר במטען שאינו תקני להטסה, ומעבר לכך, שמדובר במטען שנוטה להתפרק ולהתפזר, מה שיוצר עומסים במערכות המטען. עוד עולה מהנחיות רשות שדות התעופה לטסים לאומן כי אסור להטיס בטיסות לאומן צידניות עם מזון או משלוחי מזון.

 

מי שכן מעוניין להטיס לאומן מזון, בין אם מטעמי כשרות ובין אם מטעמים אחרים יידרש לשלוח את המזון באמצעות מסופי המטען של רשות שדות התעופה. בנוסף מדגישה רשות שדות התעופה בפני הטסים לאומן כי עליהם להגיע לטיסה עם דרכון. בנוסף מדגישה רשות שדות התעופה כי משקלה המותר של מזוודה אישית הוא עד שמונה קילוגרמים ואילו משקלה של מזוודה הנשלחת לבטן המטוס הוא עד 20 קילוגרמים.

 

כמדי שנה, גם ב-2019 לקראת ראש השנה, יטוסו כ-20 אלף מאמינים לפקוד את קברו של הרבי נחמן שבעיירה אומן. וכמדי שנה, ברשות שדות התעופה נערכים לקראת השבוע בו יטוסו המאמינים וגם לקראת השבוע בו ישובו.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", בניגוד לשנים עברו עקב פסיקת בית משפט בנושא עתירה שהגישו עיריות חולון וראשון לציון נקבע כי הטיסות לא יוכלו להמריא בשעות הלילה, האסורות לטיסה. בין היתר ניסתה בשעתו רשות שדות התעופה לפנות אל סוכנים במגזר החרדי שיטיסו מאמינים דרך שדה התעופה רמון, אך ללא הצלחה.

 

לדברי גורמים ברשות שדות התעופה, האיגרת לטסים לאומן נשלחה עקב בעיות הנגרמות מדי שנה בשבוע בו הטיסות לאומן מתקיימות, עקב חריגות חוזרות ונשנות במשקלים המותרים בטיסות.

 

לדברי גורם באחת מחברות התעופה: "חריגות המשקל בטיסות לאומן וגם בטיסות שמהן יוצאים קונקשנים לאומן מגיעות לעתים עד מעל שלושים וחמישים אחוזים יותר ממה שמותר למטוס להמריא, מה שיוצר השארת אלפי קילוגרמים של מטען על הקרקע בישראל בהמתנה לטיסות הבאות, שכמובן שגם נוסעיהן מגיעים לאומן בחריגת משקל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x