שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

שנה אחרי ההשקה: רכבת ישראל השלימה נסיעה ראשונה בקו החשמלי מירושלים לתל אביב

הרכבת ערכה נסיעת מבחן עם קטר בלבד לאורך 60 ק"מ מבנייני האומה בירושלים לתחנת ההגנה. בשלושת החודשים הקרובים מתוכננות נסיעות מבחן נוספות עד לפתיחתו הצפויה של הקו לקראת סוף השנה

ליאור גוטמן 19:0106.09.19

רכבת ישראל השלימה היום (שישי) נסיעה ראשונה בקו החשמלי שאמור לחבר בין ירושלים לדרום תל אביב. מדובר בנסיעה ראשונה וללא עצירות של כ-60 ק"מ בין תחנת נבון שבבנייני האומה בירושלים לתחנת ההגנה שבדרום תל אביב.

 

הנסיעה הראשונה בוצעה על ידי קטר חשמלי בודד, ללא קרונות או נוסעים, וזאת על מנת לבחון את המסילה והחיבורים החשמליים. ברכבת ישראל טוענים שהם יקיימו נסיעות נוספות ככל שניתן במשך שלושת החודשים הקרובים, כאשר עם הזמן יצורפו קרונות. הצפי הוא לפתוח את הקו בסוף 2019, ולהגדיל את תדירות הנסיעות האפשרית מ-2 ל-3 נסיעות לשעה בשעות השיא.

 

כזכור, בספטמבר שנה שעברה חנך שר התחבורה הקודם ישראל כץ את הקו בטקס בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו. ההשקה הייתה חלקית כיוון שהקו עובד מאז ועד היום בחצי מהתוואי המחושמל שלו, כלומר הוא נעצר בנמל התעופה בן גוריון, שם הנוסעים נאלצים להמתין עד להגעתה של רכבת ישנה שעובדת בציוד דיזל. מאז ועד היום נרשמו בקו מעל ל-150 תקלות או ביטולי נסיעות, כאשר רק בשבוע שעבר חברת הבקרה הגרמנית של הרכבת מצאה שם בעיות חשמול וסכנות בטיחותיות, שלטענת החברה כבר טופלו.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x