$
בארץ

הלמ"ס: 56% מהמורים החדשים למתמטיקה לא עשו בגרות של 5 יחידות

ירידה דרמטית נרשמה בשיעור המורים החדשים למתמטיקה שנבחנו ב-5 יחידות וגם בציון הממוצע שלהם בבגרות במתמטיקה. באנגלית דווקא נרשמה עלייה בשיעור המורים שעשו 5 יחידות

שחר אילן 14:0827.08.19

שיעוור הנבחנים במתמטיקה 5 יחידות בקרב המורים החדשים למתמטיקה בצניחה. בקרב מורים חדשים בבית ספר יסודי הוא ירד מ-23% ב-2011 ל-13% ב-2019 ובתיכונים מ-53% ל-44%. כלומר, 56% (כשלושה מכל חמישה) מהמורים החדשים למתמטיקה בתיכון לא עשו בעצמם בגרות מתמטיקה 5 יחידות. כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו היום (ג').

 

זה רק נתון אחד ממה שנראה כקריסה בנתוני המורים החדשים במתמטיקה ובלימודי שפת אם. 

 

שיעור הנבחנים בבגרות במתמטיקה 5 יחידות בקרב מורים חדשים להוראת מתמטיקה צנח בכל הזרמים הממלכתיים: בחינוך הממלכתי-עברי מ- 35% בשנת 2011 ל- 21% בשנת 2019, בחינוך הממלכתי-דתי מ- 40% ל- 23% ובחינוך הממלכתי-ערבי מ- 44% ל- 33%.

 

 אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: shutterstock

 

 

בקרב מורים חדשים להוראת מתמטיקה, הציון הממוצע בבגרות במתמטיקה במגמת ירידה, בחינוך היסודי מ-96 בשנת 2011 ל-91 בשנת 2019. ב'קרב מורים חדשים בתיכון נרשמה ירידה מ- 103 ל- 102.

 

גם הציון הממוצע של מורים חדשים להוראת שפת אם (עברית ליהודים, ערבית לערבים) בבגרות באותה שפה בירידה. אם ב-2011 הוא עמד על 85 בקרב מורים ביסודי, הוא ירד ל-81 השנה. בתיכונים הוא ירד מ-87 ל-85.

 

באנגלית דווקא חל שיפור. שיעור הנבחנים ב-5 יחידות באנגלית בבגרות בקרב מורים חדשים להוראת אנגלית - במגמת עלייה: בחינוך היסודי מ- 51% בשנת 2011 ל- 60% בשנת 2019. בתיכונים חלה עלייה מ-71% ל- 76%. גם הציון הממוצע בבגרות באנגלית בקרב מורים חדשים להוראת אנגלית, במגמת עלייה בחינוך היסודי מ- 99 בשנת 2011 ל- 105 בשנת 2019. בתיכונים נרשמה עליה מ-105 ל-109.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x