$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

עוד זעזוע בנת"ע: היועצת המשפטית של החברה התפטרה

טל דגן, ששימשה גם כמזכירת החברה, עוזבת על רקע יחסים עכורים מול הדירקטוריון. מדובר בזעזוע שלישי בחברה בתוך זמן קצר אחרי התפטרות המנכ"ל יהודה בר־און וקריאת הסמנכ"לים לאוצר להתערב בנעשה בה

ליאור גוטמן 07:0607.08.19

טל דגן, היועצת המשפטית ומזכירת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), הודיעה על התפטרותה, כך נודע ל"כלכליסט". עזיבתה מגיעה על רקע יחסים עכורים מול דירקטוריון החברה, שהגיעו לשיאם לאחר שלפני חודש דגן הודרה מדיוני ועדת האיתור למציאת מנכ"ל חדש לחברה.

 

 

נת"ע היא החברה הממשלתית שאחראית על הקמת מערכות הסעת ההמונים בתל אביב וערי הלוויין שלה, לרבות הקו הראשון (הקו האדום) שאמור לחבר בין פתח תקוה, תל אביב ובת ים בעוד כשנתיים.

רם בלניקוב רם בלניקוב צילום: עמית שעל

 

הבלגן חוגג בנת"ע הבלגן חוגג בנת"ע

השדרה הניהולית בחברה ספגה בחודשים האחרונות שורת זעזועים. הזעזוע הראשון התרחש במאי כשמנכ"ל החברה יהודה בר־און הודיע על עזיבתו, לאחר שהאשים את דירקטוריון החברה בהתערבות בניהול השוטף.

 

הזעזוע השני נרשם לאחר שעשרת הסמנכ"לים של החברה שלחו לפני כחודשיים מכתב לשרי האוצר והתחבורה שבו קראו להם להתערב בבלגן ולפעול להשארת בר־און. תגובת יו"ר דירקטוריון החברה רם בלינקוב לפניית הסמנכ"לים לשרים היתה חריפה, עם קביעה ש"פנייתכם מעידה על התעלמות מכללי ונוהלי ממשל תאגידי".

 

כעת דגן משאירה אחריה חלל גדול לאחר שייצגה את החברה בשלל התביעות שהוגשו נגדה בשנים האחרונות מצד חברות שהפסידו במכרזים שונים, ובכל המקרים נת"ע יצאה כשידה על העליונה. המשימה הבוערת בימים אלה היא דרישת החברות שיכון ובינוי ודניה סיבוס לשלם להן פיצויים בשווי של מאות מיליוני שקלים לכל חברה, זאת בשל מה שהם מתארים כחריגות ותוספות בנייה שהן נגררו אליהן במסגרת העבודה השוטפת בבניית "הקו האדום".

 

עם עזיבתו של בר־און הודיעו שר התחבורה דאז ישראל כץ ובלינקוב עצמו שהפרויקט עומד בתקציב ובלו"ז שנקבעו לו – כ־17 מיליארד שקל, ופתיחה משוערת באוקטובר 2021.

 

מנת"ע לא התקבלה תגובה לידיעה.

 

 

 

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x