$
בארץ

שיבושי תנועה חמורים בתנועת הרכבות באזור הדרום

ברכבת טענו שהתקלה מוכרת ושהוזמנו היסעים; בתוך כך, ההסתדרות בחרה בשופט אמנון סטרשנוב לעמוד בראש ועדת בדיקה לבחינת אירועי השביתה בשישי האחרון; שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי יגיש הצעת חוק של בוררות חובה

ליאור גוטמן 09:3214.04.19

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב נבחר על ידי ההסתדרות הכללית לעמוד בראש ועדת הבדיקה לבחינת אירועי השביתה ברכבת ביום שישי האחרון, כך נקבע היום (א') במוסדות ההסתדרות. סטרשנוב יבחן האם השבתת הרכבת הייתה מחויבת המציאות לאור חסרונן של מספר עובדים שם.

 

  

רכבת ישראל מתקשה לתפעל את המערך שלה גם מבלי שירשם קשר לוועד העובדים - תקלה טכנית של אחת הרכבות באזור אשקלון גררה אחריה ביטול של שלוש רכבות, ומכאן לשורת שיבושי תנועה חמורים בכל אזור הדרום. ברכבת מכירים את התקלה וטוענים שהיסעים הוזמנו לנוסעים, אולם התמונות שניכרות ברשתות החברתיות מהרציפים שם מעידים על צפיפות כבדה ועומס חריג.

 

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ, האדם שאחראי על רכבת ישראל כבר עשור ויותר, טען היום (א') שיגיש לשולחן הממשלה הצעת חוק של בוררות חובה. מדובר בהצעת חוק שקודמה בממשלה הקודמת, אולם ממשלת ישראל, שכץ היה חבר בה, לא קידמה את המהלך עד תומו. עם זאת, כץ מבחינתו לא מתכוון לבזבז את ההזדמנות להטיל את האחריות לבעיות ברכבת על ועד העובדים, זאת מבלי להזכיר מי פתח את קו ירושלים לפני הזמן או השאיר את הרכבת ללא קרונות.

 

שר התחבורה ישראל כץ שר התחבורה ישראל כץ צילום: אוהד צויגנברג

 

בדף הפייסבוק שלו כתב כץ שוועד הרכבת חצה קוים אדומים, "כאשר ללא כל התרעה גרם לפגיעה קשה בבטיחות ולהשבתת הרכבת, תוך פגיעה קשה בנוסעים ובפרט בחיילים השבים הביתה לסוף השבוע". כץ טוען שהוא הנחה "את הנהלת הרכבת לנקוט מיידית בצעדים משמעתיים נגד יושבת ראש ועד עובדי הרכבת וחבריה, כדי להביא להפסקת תופעות אלה", זאת תוך שכחה מוזרה מי יו"ר ההסתדרות בשטח. כץ טען שהוא רואה "בחומרה את התנהגות אבי ניסנקורן וחבריו להסתדרות שנותנים גיבוי ואף מעודדים צעדים אלה של פגיעה בנוסעים ואני נחוש לנקוט בכל הצעדים שידרשו, כדי לשים סוף לדבר. זו חבלה בנוסעים ולא יצוג עובדים", כאשר מי שנבחר ונכנס לתפקידו כיו"ר ההסתדרות הוא ארנון בר חיים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x