$
בארץ

בעלי קבוצת כרמל: "אני שוקל לסגור את מפעל הדשא בברקן"

עופר איתני אומר כי "כשהשקענו במפעל מיליוני שקלים, לא ידענו שיורידו מכסים. מדינת ישראל רוצחת את התעשייה המסורתית. גם מפעל שטיחי כרמל בבחינה"

נווית זומר 08:3614.04.19

"אני שוקל לסגור את מפעל הדשא שלנו בברקן, היחיד מסוגו בארץ". כך מצהיר עופר איתני, בעלי קבוצת כרמל אומר כי "גם מפעל שטיחי כרמל בבחינה. מדינת ישראל רוצחת את התעשייה המסורתית. התנאים כאן כמעט בלתי אפשריים", הוסיף.

 

 

 

עיקר הטענות של איתני הן נגד הורדת מכסים על מוצרים מתחרים. "עשו צעד פופוליסטי וביטלו מכס של 12% על מוצרים, בהם גם דשא סינטטי (הורדת המכס על דשא בוצעה ב־2009 בעיצומה של הבצורת במשק המים, נ"ז). בסין אין חוקים של שכר מינימום, תקנים של איכות הסביבה או חוק האריזות. אני לא מסוגל להתחרות בהם. אני נאלץ לשקול לסגור את המפעל בברקן שמעסיק 20 עובדים. כשהקמנו את המפעל בהשקעה של מיליוני שקלים בציוד, אף אחד לא אמר לנו שיורידו את המכסים על המוצר. הפחד של השרים היום מכך שיקבלו כותרות בתקשורת על שהעלו מסים חיסל את הסיכוי שיחזירו את המכס על יבוא מסין".

 

איתני הוא הבעלים של קבוצת כרמל, שמחזיקה בבעלות על רשתות הרהיטים ביתילי, איי.די.דיזיין ואורבן וכן ברשת כרמל שטיחים, פרקטים וחיפויים לצד שני מפעלים בארץ. מחזור המכירות של הרשת מוערך בחצי מיליארד דולר בשנה.

 

עופר איתני, בעלי קבוצת כרמל עופר איתני, בעלי קבוצת כרמל צילום: יובל חן

 

 

"גם בשטיחים בארץ יש לי תחרות קשה מכיוון טורקיה. הלירה הטורקית בפיחות מתמיד והשטיחים המיובאים נמכרים בארץ בזול", אומר איתני.

 

איך אתם מתמודדים עם זה? 

"חלק גדול משטיחי כרמל מיועדים ליצוא, אבל גם שם יש לנו בעיה כשהדולר נחלש. לפני עשור הדולר היה 4.9 שקלים והיום 3.6 שקלים. אז איך אני יכול לנצח ביצוא?"

 

על ההפסדים בשטיחים ובדשא הסינטטי מחפים עסקי הריהוט הרווחיים של הקבוצה, אך לצידם יש לאיתני פעילות רווחית נוספת: חברת המלגזות איגל, שמגלגלת כ־150 מיליון שקל בשנה, והוקמה על ידי איתני בשותפות עם יורם מזוז, בעבר מנכ"ל קידמה. בימים אלה נכנסת איגל לתחום החם של מחסנים ומרכזים לוגיסטיים, שהדרישה להם גוברת ככל שהרכישות באינטרנט צומחות ועימן המשלוחים והחבילות.

 

לצד זאת עסוק איתני בהקמת המרכז הלוגיסטי של קבוצת כרמל, שישתרע על 5,000 מ"ר ליד מודיעין, בשעה שמשרדי החברות בקבוצה ירוכזו באזור התעשייה של סגולה.

 

עסקים בתחום הריהוט קורסים. איך שורדים בענף כזה? 

"תחום עיצוב הבית היה מוזנח ואת הצרכן הנחה רק ההיבט הפונקציונלי. זה השתנה דרמטית. היום יש אלפי מעצבי פנים שמודעים לטרנדים והציבור רוצה אמירה אישית ואופנתית גם בריהוט, ולכן מחדש בקצב גבוה יותר. הוספנו מחלקות גדולות של אקססוריז לבית. הרשתות שלנו פונות לקהלים שונים במחירים שונים: אורבן לצעירים במחיר זול ואיי.די.דיזיין לקהל שמחפש משהו יותר יוקרתי. ביתילי שהייתה רשת עממית שודרגה מאוד. קיבלנו את הזיכיון של הביטאט שיהיה לקהל יותר פרימיום, למרות שאנחנו מתכוונים להנגיש את המחירים ואנחנו מחפשים מיקומים לחנויות. לא מעניין אותי להביא חנות אחת של אנתרופולוג'י, אני מחפש מהלכים שמשנים מהות".

 

האינטרנט לא פגע בכם? 

"בריהוט אנשים רוצים לבוא לשבת, לראות שזה נוח להם, למשש את הריפוד. באופנה מדובר במוצרים זולים של עשרות עד מאות שקלים שמגיעים בחבילה. בריהוט אנשים לא ממהרים לרכוש באינטרנט. המרחקים בארץ קצרים והחנויות נגישות. באונליין אנחנו מוכרים בעיקר אקססוריז לבית".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x