שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

"כל הנהגים - לעצור את הרכבות ל-5 דקות": כך נשמעה הוראת הוועד להשבית את הנסיעות

לדברי ההנהלה, "ההסתדרות והוועד מתעקשים, לא מתגמשים ומסרבים להגיע להסדר"; בעקבות כך תימשך השבתת קווי הרכבת בין כרמיאל לחוף הכרמל ומלוד לראשון לציון; במקביל: הערת עסק חי בדוחות החברה הבת להובלת מטענים

ליאור גוטמן 12:4212.03.19

קווי הרכבת בין כרמיאל לחוף הכרמל ומלוד לראשון לציון מושבתים זה היום השלישי ברציפות. מהנהלת הרכבת נמסר בסביבות 11:00 כי מו"מ המחודש מול הוועד שוב נכשל, מה שאומר שהשבתת שני קווי הרכבת תישאר בעינה. "המשא ומתן בין הנהלת רכבת ישראל להסתדרות וועד העובדים הסתיים זה עתה. לצערנו ההסתדרות והוועד מתעקשים, לא מתגמשים ומסרבים להגיע להסדר. הנהלת רכבת ישראל תמהה על ההתעקשות של הועד שלא לממש את החלטת בית הדין בדבר סידור הנהגים, ועל חוסר האחריות מול עשרות אלפי הנוסעים הנפגעים מדי יום". בעקבות כך הפסיקו העובדים את תנועת הרכבות בכל הארץ למשך חמש דקות.

 

כך נשמעה הנחיית הוועד לכלל הרכבות על עצירה פתאומית. ההנחיה ניתנה ב"נוהל 1" תדר השמור לאירועי חירום:

 

 

 

 

מהוועד נמסר בתגובה: "ישיבת מו"מ בין נציגי ההסתדרות, וועד העובדים וההנהלה הסתיימה לפני דקות אחדות. לצערנו הנהלת החברה לא ממלאת אחר הוראות בית הדין וממשיכה להתעקש על פגיעה בטיחותית בנוסעים ובנהגים. נציגות העובדים תמשיך לעשות את כל המאמצים כדי להביא לפתרון המשבר".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בעקבות השבתת התנועה כי "את השביתות ברכבת צריך להפסיק מיד. ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות".

 

גם שר התחבורה ישראל כץ התייחס לראשונה משבר - 3 ימים לאחר שהחל. בהודעת המשרד הוא מצוטט באומרו שהוא "מגנה את השבתת הרכבות והפגיעה בציבור הנוסעים ומגבה את הנהלת הרכבת לנקוט כל צעד חריף שיידרש כדי להפסיק תופעות מסוג זה".

 

יממה לפני דוח המבקר בענייני משרדו, כץ טוען שרכבת ישראל חייבת לעבור תהליך של ארגון מחדש כדי לשפר את השירות לנוסעים, עקב התרחבות פעילות הרכבת, ועל ועד העובדים לשתף פעולה עם תהליך זה ולא לנסות ולמנוע אותו. לדבריו, "שביתות ופגיעה בנוסעים הן בלתי נסבלות ולא נשלים עם חזרת תופעות מסוג זה, שנעלמו לאחר ביצוע הרפורמה ברכבת לפני שנים. חבל שיו"ר ועד העובדים גילה אדרעי לא למדה ולא הפנימה את הלקח מהסיבוב הקודם - כאשר נשלחה הביתה לאחר שניסתה למנוע את ארגונה מחדש והתפתחותה של חברת הרכבת". כץ מסיים את דבריו בעקיצה למיעמד מספר 6 במפלגת כחול לבן באומרו ש"חבל שאנשיו של אבי ניסנקורן בהסתדרות נותנים ידם לעיצומים ולא מונעים את השביתות והפגיעה בנוסעים".

 

בתוך כך, בעקבות המלצת דירקטוריון רכבת ישראל לסגור את חברת הבת להובלת מטענים, הוחלט בחברה לרשום בדו"חות הכספיים השנתיים של החברה הבת "הערת עסק חי".

 

בהנהלה טוענים שבחודשים האחרונים הפעילות שם מאופיינת בעיצומים ושביתות הננקטים ע"י ועד העובדים של הרכבת, דבר שפוגע קשות במגזר המטענים. נכון להיום 80% מהפעילות שם מושבתת עם נזק יומי של כ-1.2 מיליון שקל לחברה.

 

 

עיצומים ברכבת עיצומים ברכבת צילום: YNET

 

"יצוין שמגזר המטענים הוא הנפגע המרכזי מכל הצעדים הארגוניים הננקטים ובימים האחרונים הפעילות בו הצטמצמה משמעותית, כך גם ההכנסות", מדגישים בהנהלת החברה.

 

בוועד העובדים מסרו בתגובה: "זה כל כך נמוך וציני, אך יחד עם זאת כל כך אופייני להנהלת החברה, להאשים את העובדים בהפסדי חברת הבת למטענים, חברה שכבר לפני חודשים נחשף כי ההפסד השנתי שלה עומד על 80 מיליון שקל. החברה למטענים הצליחה לשרוד עד היום למרות הניהול הכושל שלה, רק בזכות העובדים. והיא לא נסגרת בגלל העובדים היא נסגרת בגלל ניהול כושל של מנהלים כושלים. בשולי הדברים נדגיש כי גם עתה, כאשר נוקטים העובדים בעיצומים בשבועיים האחרונים בחברת המטענים, הרי שמדובר בעיצומים מידתיים שאיפשרו את המשך פעילותה היום יומית. אלא שבמסגרת מלחמות הכוח שמנהלת ההנהלה מול העובדים, היא החליטה להשבית, בעצמה, במה שמכונה "שביתת מגן" את כל הפעילות של החברה. צעד שמוביל להפסדים של מאות אלפי ש"ח מידי יום לחברה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x