שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

השיחות עם ההנהלה התפוצצו: עובדי הרכבת השביתו שני קווים

הקווים המושבתים הם לוד-ראשונים וכרמיאל-חיפה. הוועד לא הגיע להסכמות עם ההנהלה על סידור העבודה החדש שאושר בביה"ד לעבודה המוסיף חצי שעת עבודה ביום לנהגים

ליאור גוטמן 14:5910.03.19

סבב השיחות שנוהל בשעות האחרונות (א') בין נציגי הנהלת רכבת ישראל, ועד העובדים, משרד התחבורה וההסתדרות לא הצליח למנוע את השבתת קווי הרכבת שתוכננה להיום והחלה בפועל. ההסתדרות הכללית הודיעה כי השיחות בין ועד עובדי הרכבת וההנהלה התפוצצו, ולמעשה אין דרך למנוע את השבתת שני קווי הרכבת בקו ראשונים-לוד ובקו כרמיאל-חיפה.

 

 

לטענת ההסתדרות "השיחות נקלעו למבוי סתום", עוד טוענים שם ש"כל הצעות הפשרה שהועלו על ידי ההסתדרות והוועד נדחו על ידי הנהלת חברת הרכבת. נציגות העובדים מצרה על התנהגות הנהלת החברה שבחרה לא לכבד אף הצעה ואף להחריף את המשבר, וקוראת לה להתעשת", ומסכמים בהבטחה ש"הוועד ינהג באחריות בגיבוי ההסתדרות, ומעבר לשני הקווים המושבתים לא תהיה פגיעה נוספת בנוסעים".

 

זאת לאחר הודעת ועד העובדים ברביעי האחרון  על השבתת הרכבת מפעילות בשעה 2 אחה"צ בנימוק ש"הוחלט להפעיל את סכסוך העבודה בחטיבת נוסעים ולנקוט בעיצומים, לאור העובדה שההנהלה מנסה בכוחנות להוציא סידור עבודה מסוכן בטיחותית המסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים".  

 

עוד נמסר מוועד העובדים ש"סידור העבודה שהנהלת הרכבת מבקשת להוציא אל הפועל אכן ייצא מחר כמתוכנן, ומתוך דאגה לשלומם ולבטיחותם של הנוסעים, אנו ממליצים לציבור שלא לנסוע כלל בכל קווי הרכבת בכל רחבי הארץ".

 
 
רכבת ישראל
רכבת ישראל

 

 

מחאת העובדים החלה לאחר כניסתה המיידית לתוקף של החלטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה שניתנה בתחילת החודש, כי סידור העבודה החדש יוסיף בממוצע חצי שעה במשמרת. ההחלטה, ניתנה בעקבות הסכסוך בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים, שבתגובה הודיעו 35 מהם על מחלה מסתורית שפקדה אותם וחלו שיבושים בקווי הרכבת. השביתה האיטלקית הגיעה לסיומה רק עם התערבותו של אבי ניסנקורן.

 

כעת עולה ממידע שהגיע לידי "כלכליסט", שרכבת מלוד לראשון לציון לא תצא לדרכה בשל היעדר כלים טכניים, ואילו קו כרמיאל עכו גם לא יצא לדרכו עם הודעה רוחבית ברכבת להפנות נוסעים לאמצעי תחבורה חלופיים. בשלב זה הצדדים מגדירים את המצב כ"ממשיכים לדבר", אולם בפועל כאמור לא הגיעו לתוצאות.

 

מהנהלת הרכבת נמסר: "הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים ומצרה על כך שבעוד שמ"מ יור ההסתדרות והממונה על התחבורה בהסתדרות יושבים למו"מ עם הנהלת הרכבת, פורץ ועד העובדים בשביתה פראית וחסרת אחריות תוך פגיעה בנוסעים ללא כל צורך. אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור כי בעוד שהנהלת הרכבת וראשי ההסתדרות הגיעו לפתרון פשרה - דחתה אותו יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי.

 

"אנו מצרים על כך שוועד עובדי הרכבת פוגע בנוסעים ובשירות באופן חמור ואף קורא לנוסעים שלא לנסוע ברכבות מנימוקי בטיחות לכאורה. אנו קובעים כי הרכבת היא בטוחה והוועד מנהל מאבק על כסף וניסיון לשליטה בניהול הרכבת.

 

"מאז כניסתה לתפקידה אנו מוצפים בעשרות תביעות וסכסוכי עבודה באופן חסר תקדים תוך שראשת הוועד משביתה את מערך המטענים וגורמת להפסד של 1.3 מיליון שקל ליום וכן משביתה את מערך ההדרכה באופן שעלול לסכן את עתיד הרכבת ואת הבטיחות.

 

"אנו פונים להנהלת ההסתדרות לאכוף את סמכותה ולהורות על הפסקת השביתה באופן מיידי. רכבת ישראל היא הפתרון הזמין ביותר לצפיפות בדרכים, היא פועלת במאמץ גדול ובתפוסה של 160%. אנו קוראים לכל הצדדים לגלות בגרות ואחריות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x