$
רכב

קטנות בלי פשרות: מבחן דרכים לקיה פיקנטו ושברולט ספארק

הפגשנו למבחן ראש בראש את קיה פיקנטו, מלכת המכירות בשוק המיני, עם שברולט ספארק אחרי מתיחת הפנים † לשתיהן מערכת בלימה אוטונומית, אבזור ברמה גבוהה ואפילו המחיר זהה † אז מי בכל זאת עדיפה?

אודי עציון ותומר הדר 08:0125.01.19

 

 


 

 

במדינה שבה המכוניות כל כך יקרות, והתחבורה הציבורית כל כך לא יעילה, האפשרות לרכוש רכב חדש, אוטומטי, בסביבות 80 אלף שקל, מפתה מאוד. קרוב ל־30 אלף ישראלים עשו את זה בשנה האחרונה.

 

קיה פיקנטו, מלכת המכירות של השוק הזה, ושברולט ספארק המחודשת, לא הכי זולות בשוק, ועדיין פופולריות. הסיבה: חמישה מקומות ישיבה וגיר אוטומטי אמיתי, ולא רובוטי מטלטל כמו ברוב דגמי המיני המתחרים.

  

קיה פיקנטו ושברולט ספארק קיה פיקנטו ושברולט ספארק צילום: אודי עציון

 

 

פיקנטו גם הייתה הראשונה בקבוצה שהגיעה עם החלפת הדגם ב־2016 עם מערכת בלימה אוטונומית מלאה עד 75 קמ"ש (חלקית עד 160 קמ"ש), החידוש הבטיחותי החשוב ביותר של השנים האחרונות, ויעיל ב־100% יותר ממערכת שרק מתריעה מפני התקרבות מסוכנת, אבל לא יודעת לבלום לבד.

 

כעת לאחר מתיחת הפנים ב־2019 גם לספארק יש מערכת כזו (מלאה עד 80 קמ"ש), ועם התרעות המוקרנות בצורה יעילה על השמשה, פתרון עדיף על צג מערכת המובילאיי בקיה. זה מותיר את היונדאי i10 לבדה בקרב שלוש המיני הנמכרות ביותר ללא בלימה אוטונומית. אפשר להניח שזה ישתנה עם הגעת הדור הבא שלה ב־2020.

 

למבחן ההשוואתי בין הקיה לשברולט הצבנו את הגרסאות המאובזרות ביותר שלהן: פיקנטו GT ליין שעולה 83 אלף שקל וספארק פרמייר שעולה אותו דבר. למרות הממדים והמחיר, הן מאובזרות יותר ממכוניות יקרות בהרבה. הקיה מגיעה בגרסה הזו עם חלון שמש, בקרת אקלים, מושבי ספורט, חישוקים קלים, ושאר סממנים ספורטיביים. השברולט מצוידת בריפודי עור, בקרת שיוט, כניסה והנעה ללא מפתח ו־10 כריות אוויר, לעומת 7 כריות בקיה.

 

הבדל בביצועים

 

הקיה נראית קרבית מאוד בגרסה הזו, כולל חישוקי 16 אינץ'. אך העיצוב הוא קצת צ'ק ללא כיסוי לאור המפרט המכני שלה, הזהה למעשה לפיקנטו הראשונות שהגיעו לארץ ב־2011. הספארק זכתה במתיחת הפנים לחזית חדשה ולא בטוח שנאה יותר מקודמתה, וקצת יותר צנועה עם חישוקי ה־15 אינץ' הקלים שלה.

 

תא הנוסעים של הספארק עשיר מאוד במבט ראשון, עם מסך מולטימדיה 7 אינץ', המשקף את הסמארטפון. אבל איכות החומרים והבנייה אינה מהטובות, ברכב המבחן עם כמה אלפי ק"מ בודדים החל כבר כיסוי הגה העור להיפרם. מלפנים נוח מאוד לנוסעים מבוגרים, מאחור מרווח הראש טוב, אבל מרווח הברכיים מצומצם. 3 מבוגרים לא ייכנסו, אבל 3 ילדים ירגישו בנוח. לתא המטען נפח של 185 ליטר בלבד.

 

 

 

תא הנוסעים של הפיקנטו קודר יותר בגווניו, אך מואר בזכות חלון השמש. גם כאן יש מסך מולטימדיה 7 אינץ' המשקף את הנייד, אך הגרפיקה שלו נקייה וקריאה יותר. ההגה ספורטיבי, איכות החומרים עדיפה. המושב האחורי מציע מרווח רגליים עדיף במקצת, וגם תא המטען גדול יותר, עם נפח של 255 ליטר, אך סף ההטענה גבוה כמו בספארק.

 

בסעיף הביצועים מתחדדים ההבדלים ביניהן. לספארק החזקה יותר יתרון ביצועים ברור בכל האצה ועקיפה. הקיה מתאמצת יותר מחוץ לעיר, למרות שאינה מתקשה להיות מהירה יותר מקצב התנועה. שתיהן רועשות במאמץ. רק שהספארק משלמת על הביצועים בצריכת דלק גבוהה משמעותית: בשיוט בין עירוני ופרברי השיגה השברולט הקטנה 12 ק"מ לליטר, לעומת 14 קמ"ל בקיה. בסיום יום המבחן, אחרי קטע נהיגה מאומץ בהרי ירושלים, הצטמצם הפער, אך הקיה עמדה על 12 קמ"ל, והשברולט על 11 ק"מ לליטר.

 

הספארק, שמיוצרת גם היא בדרום־קוריאה, מתנהגת כמו אמריקאית גם כשבוחנים את התנהגות הכביש. המתלים רכים יותר והיא נוחה יותר, בעיקר בעיר, במחיר של יותר נדנודים בסיבובים במהירות בין־עירונית. היא מאבדת אחיזה מוקדם יותר ובולמת פחות טוב. לזכותה רדיוס סיבוב קצר יותר בעיר, שימושי בתמרוני חנייה. מתלי הקיה קשים יותר, דבר שעולה לה בנוחות נסיעה פחות טובה בעיר, אבל בהתנהגות כביש בוגרת ונעימה מחוץ לעיר. ההיגוי מדויק יותר והיא קצת יותר שקטה.

 

פיקנטו וספארק לא מעניקות בגרסאות האלה תחושה של פשרה. הן מאובזרות עם גימור טוב, קלות יותר לחנייה ויזדקקו לחיפוש חנייה קצר מהממוצע. לעומת מכוניות הסופר מיני הן איטיות יותר וחסכוניות פחות בגלל המנועים הישנים, וכמובן קטנות יותר. כשאיביזה אוטומטית בסיסית מוצעת ב־91 אלף שקל, המחיר שלהן כבר לא נראה כל כך זול.

 

אז מי עדיפה? ספארק סגרה את פער הבטיחות, ושיפרה גם את האחריות, עם 5 שנים במקום 3 (3 מלאות ו־2 למנוע וגיר), כתשובה ל־7 שנות האחריות שמעניקה קיה ללקוחות פרטיים (3 מלאות ו־4 למנוע ולגיר). אבל חוץ מריפודי העור, הנוחות בעיר והביצועים העדיפים, הקיה עדיפה ברוב התחומים. היא מרווחת ושימושית יותר, חסכונית יותר, והיא המנצחת במבחן.

 

ואולי בכלל עדיף 0 ק"מ?

 

הפיקנטו והספארק הן מהכוכבות של מכירות רכבי האפס ק"מ, מכוניות חדשות לחלוטין שנמכרות בידי חברות הליסינג, בלי שהשתמשו בהן קודם. השבוע מצאנו שם הצעות מ־63 אלף שקל לשברולט ומ־66 אלף שקל לפיקנטו. אז איפה כאן הקאץ'?

 

ראשית, מדובר בדגמי בסיס. ללא עור, ללא סאן רוף וגם בלי חישוקים קלים. בקיה לא תיהנו ממסך מולטימדיה ודיבורית בלוטות'.

 

לוי יצחק מפחית 13% על רכב 0 ק"מ, וזה מה שיעשו חברות הביטוח במקרה שיצטרכו לפצות אתכם על גניבה או טוטאל לוס. גם האחריות קצרה יותר: 5 שנים לשברולט ו־7 לקיה ברכישה מאולם היבואן, לעומת 3 שנים לשתיהן ברכישה מהליסינג.

 

מצד שני, האבזור הבטיחותי זהה, וההנחה ממחירון היבואן משמעותית. ההמלצה שלנו: בדקו איזו הנחה מציע היבואן על הדגם, מי מציע לכם טרייד־אין עדיף על הרכב הישן, ואז תעשו את החשבון איזו הצעה משתלמת יותר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x