שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

פנגו ופוינטר יתפעלו את מערך המשתתפים בפרויקט לעידוד נסיעה בתחבורה שיתופית

הפרוייקט שיצא לדרך במרץ ינסה לעודד שינוי התנהגות בקרב ציבור הנוסעים ברכב פרטי על ידי מתן תמריצים כספיים והטבות. זאת, כדי להפחית את נסיעותיהם במטרופולין גוש דן בשעות העומס, ולהגדיל את מספר הנוסעים ברכב

ליאור גוטמן 13:1810.12.18
חברות פנגו ופוינטר נבחרו לגייס ולתפעל את מערך המשתתפים בפרויקט לעידוד נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית באמצעות תמריצים והטבות. כך הודיעה חברת נתיבי איילון.

 

פרויקט העידוד, שמוכר גם בשם "נעים בירוק" יצא לדרך במרץ האחרון. מדובר בפרויקט לקידום נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית ושינוי הרגלי הנסיעה – על מנת להפחית את הגודש בכבישים.

 

 

 

"נעים בירוק" הוא פרוייקט שינסה לעודד שינוי התנהגות בקרב ציבור הנוסעים ברכב פרטי על ידי מתן תמריצים כספיים והטבות. זאת, במטרה להפחית את נסיעותיהם במטרופולין גוש דן בשעות העומס, ולהגדיל את מספר הנוסעים ברכב.

 

פקק בנתיבי איילון (ארכיון) פקק בנתיבי איילון (ארכיון) צילום: יריב כץ

 

משתתפי הניסוי יוכלו לקבל עד 2,000 שקל למתנדב לשנה, בהתאם למאפייני נסיעותיהם. התקציב יגדל או יקטן לאורך תקופת הפרויקט בהתאם לשינוי הרגלי הנסיעה שלהם: היקף הנסיעות, נסיעה בגודש ומיקום הנסיעה. משתתף שייבחר לנסוע בתחבורה ציבורית או בנסיעות משותפות, במקום ברכב הפרטי שלו, יתוגמל באמצעות הגדלת תקציבו. לעומת זאת, משתתף שיבחר לנסוע ברכבו הפרטי בשעות העומס ובאזורי ביקוש גבוהים (במטרופולינים השונים), יקטין משמעותית את תקציבו.

 

גיוס המתנדבים לפרויקט יהיה במהלך 2019 מכל רחבי הארץ, כאשר כל אחד שיש בבעלותו רכב או שהוא המשתמש העיקרי ברכב (כגון רכבי ליסינג), יהיה זכאי להשתתף בניסוי. כמחצית מהמגויסים יהיו תושבי ערי הלווין של גוש דן.

 

לפי נתיבי איילון, שמפעילה את הניסוי עם משרדי האוצר והתחבורה, החברות הזוכות יתפעלו את הפרויקט, ויהיו אחראיות על גיוס 100,000 מתנדבים, לרבות ניטור הנסיעות, וניהול התקציב.

 

גיוס המתנדבים ותחילת הפעלת הפרוייקט, שיימשך כ-10 שנים, צפוי להתחיל כבר בחודשים הקרובים. אומדן המכרז נאמד בכ-150 מליון שקל לשנה, כאשר מרבית התקציב מיועד לתמרוץ הנהגים.

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, טוען ש"הניסוי מהווה צעד משלים של משרד התחבורה לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וצמצום הגודש בדרכים בשעות העומס. כמו כן, הוא נועד להגדיל את מגוון אמצעי הנסיעה העומדים לרשות הציבור, ובכללם נסיעות שיתופיות, העשויות להגדיל את מספר הנוסעים ברכב ולהפחית את מספר כלי הרכב הפרטיים בכבישים".

 

איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון, סיכם שבחירת החברות הזוכות במכרז מקדמת אותנו לשלב נוסף ומשמעותי בפרויקט הייחודי והמתקדם 'נעים לירוק'. הפרויקט מציג חשיבה חדשנית מחוץ לקופסא, מתוך תפיסה כי יש לנהל לא רק את היצע התשתיות התחבורתיות, אלא גם את הביקושים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x