$
בארץ

"העומסים ברכבת ישראל לא יפחתו והעיכובים ימשכו"

מנהל אגף הפעלה ברכבת ישראל אומר כי "הבעיה האמיתית היא בעיית תשתיות – כמות המסילות היא מוגבלת"; נוסע: "ברכבת לא מבינים שהנוסעים הם הלקוח של הרכבת ולא הממשלה, כל התגובות שאני שומע זה רק בריחה מאחריות"

ענבל עומר 12:4826.11.18

 

 

לאחרונה הודיעה רכבת ישראל כי הקרונות החדשים שנפרקו בנמל חיפה צפויים להוסיף קרוב לאלפיים מקומות ישיבה חדשים, אך גם 12 הקרונות האלה לא צפויים לשפר את תנאי הנסיעה בשעות העומס וברכבת ישראל מודים כי המצב הקיים - צפיפות בקרונות, ביטולי קווים ועיכובים, ימשך. הנוסעים שמרגישים את המחסור ברכבות מדי יום קוראים לרכבת ישראל לקחת אחריות - "אנחנו בלב ליבו של משבר, דורשים תוצאות".  

 

אחרי השקת הקו החדש ירושלים-נתב"ג שגרם לשיבושים ברכבת ישראל, הנוסעים ממשיכים לסבול ומצפים מרכבת ישראל לקחת אחריות מלאה.

 

ברכבת ישראל מוסרים שבימים אלה הגיעו 12 קרונות חדשים שצפויים להוסיף 1,728 מקומות ישיבה אך באותה הנשימה מבהירים שזה לא הפיתרון. "הבעיה האמיתית היא בעיית תשתיות – כמות המסילות היא מוגבלת. אנחנו אומרים בכנות כי בהינתן המצב הנוכחי בתשתיות, העומסים ישארו והעיכובים לא יפחתו", מציין יואב ריזל, מנהל אגף הפעלה ברכבת ישראל.

 

צפיפות ברכבת צפיפות ברכבת צילום: טל אזולאי

 

 

בשבוע שעבר שוב סבלו הנוסעים מאירוע ששיבש את שגרת יומם לאחר שמחאת הנכים שיתקה את כל רשת הרכבות. "אין קרונות רזרבים ואין קטרים רזרבים, הכל עובד - אם חלילה יש תקלה, זה מוביל לבלאגן גדול", אומר אייל טל, נוסע 14 שנה ברכבת ושהקים את קבוצת הפייסבוק "מנפלאות הרכבת".

 

ברכבת ישראל לא מוצאים פיתרון אחר מלבד הגדלת רשת המסילות, מה שכרוך בתהליכים ארוכים של תכנון ובשנים ארוכות עד לקבלת אישורים, ומתעקשים שהפיתרון לא נמצא בהוספת קרונות וקטרים חדשים. "אנחנו מזהים מקומות שיש עומסים ומנתבים להם יותר קרונות, מנסים להתאים את ההיצע לביקושים כאשר סדרי העדיפויות נקבעים על ידי המדינה", מוסיף ריזל.

 

בצד השני נמצאים הנוסעים שחווים באופן יומיומי את הקשיים ברכבת בעיקר בשעות העומס ואת המחסור בהיצע הרכבות לעומת הביקושים הגדלים. "ברכבת ישראל לא מבינים שהנוסעים הם הלקוח של הרכבת ולא הממשלה, כל התגובות שאני שומע זה רק בריחה מאחריות", מוסיף אייל טל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x