שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

לאחר רצף התאונות - שר התחבורה כץ הורה לשדרג את כביש 90

השר הנחה את חברת נתיבי ישראל לגבש תוכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90. מדובר במקטע המלא, מאילת ועד אצבע הגליל ולאורך מאות ק"מ, לרבות כבישי הגישה לשם. במקביל, משרד התחבורה יפנה למשטרה בבקשה לתגבר את האכיפה לאורך כל כביש 90

ליאור גוטמן 17:1311.11.18

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ הנחה היום (א) את חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) לגבש תוכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90. מדובר במקטע המלא, כלומר מאילת ועד אצבע הגליל ולאורך מאות ק"מ, לרבות כבישי הגישה לשם. "באזור הנגב מדובר בשדרוג כביש 25 בין דימונה לבאר שבע, עד מחלף נבטים וכביש 6 דרום; בדרום, כביש 1 בין ים המלח לירושלים וכביש 31 בין נוה זוהר לערד; במרכז, כביש בין בקעת הירדן, תפוח, אריאל, מחלף קסם וכביש 6 (כביש 505); בצפון, כביש 71 בין בית שאן, עוקף עפולה, עד צומת הסרגל, נחל עירון וכביש 6; ובגליל הכביש בין עמיעד ליקנעם", אומרים במשרד התחבורה.

 

 

 

לטענת משרד התחבורה שדרוג יהפוך את הדרך לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון, כאשר שדרוג כביש 90 מקיבוץ קטורה ועד צומת הערבה יבוצע באמצעות המגזר הפרטי. עוד אומרים במשרד שהתוכנית תובא לאישור בנימין נתניהו והממשלה.

 

זירת תאונה זירת תאונה צילום: דוברות כבאות מחוז דרום

 

מדוע נזכרו במשרד התחבורה שכביש 90 הוא כביש בעייתי? ייתכן שמדובר ברצף התאונות הקשות שם, עם 17 הרוגים רק בחודש האחרון. כץ טוען שמשרדו יפנה לחשב הכללי בבקשה לערוך מכרז לשיתוף המגזר הציבורי (פרויקט PPP), כלומר שיזם יבנה ויתחזק את הכביש לתקופה מוגדרת (בדרך כלל 25 שנה) והמדינה תשלם לו "אגרת צל" על כל רכב שעובר שם, בדומה להסדר שיש כיום בכביש 431.

 

עוד הנחה השר לזרז ביצוע של 17 פרויקטים של מוקדי סיכון ופניות שמאלה לאורך כביש 90, בהיקף של 170 מיליון שקל. מדובר בין השאר בפרויקטים בהקמת כיכרות, הסדרת כניסות ליישובים, הסדרה ורמזור של צמתים, התקנת מעקות בטיחות, טיפול באפיקי נחלים ובולענים באזור ים המלח וביצוע מעברים תת קרקעיים של הולכי רגל.

 

במקביל, משרד התחבורה יפנה למשטרת ישראל בבקשה לתגבר את האכיפה לאורך כל כביש 90 ולגבש תוכנית של כל האמצעים הנדרשים לתיגבור קבוע לאורך כל מוקדי הסיכון בכביש. ""שדרוג כביש חוצה ישראל-מזרח נובע מראיה לאומית אסטרטגית, שכן הכביש אמור להתחבר לרשת הארצית של כבישים ומסילות ברזל שתחבר בין קצות המדינה ותאפשר זמני נסיעה קצרים בין המרכז לצפון ולדרום", אמר כץ

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x