$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

הוועד בתע"א מבקש להכריז על סכסוך עבודה: "רק חברי הנהלה נהנים מבונוסים"

העובדים מתנגדים למצב הנוכחי במסגרתו רק חברי הנהלה נהנים מבונוסים ותגמולים, זאת בשעה שיתר העובדים חתומים על הסכם הבראה שהוביל לפיטורים מאסיביים ולקיצוץ בשכרם

אמיתי גזית 14:4023.10.18

יאיר כץ, יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, צפוי לפנות היום להסתדרות בבקשה כי תאפשר לו להכריז על סכסוך עבודה. אם יקבל אישור לכך, יוכל כץ להכריז בתוך 14 ימים על סכסוך עבודה. הרקע לסכסוך הוא מחלוקת עם הנהלת החברה על חלוקת בונוסים ומחאת ארגון העובדים נגד העברת תגמולים לחברי הנהלה בלבד.

 

ההבדל בין שיטת התגמול לבכירים ולעובדים מן השורה נעוצה בחוזה העבודה של עובדי התעשייה האווירית: מרבית העובדים חתומים על הסכם קיבוצי הנחשב נדיב, ואילו מנהלים בכירים בחברה חתומים על חוזה העסקה אישי שמבטיח להם תגמול לפי הצלחה.

  

יאיר כץ יאיר כץ צילום: יח"צ

 

בארגון העובדים דורשים כי גם העובדים יוכלו ליהנות מבונוסים על פי קריטריונים שונים המשקפים את הישגי העובד. וכן מתנגדים למצב בו חברי הנהלה מקבלים תגמולים בשעה שהעובדים חתומים על הסכם הבראה שהוביל לפיטורי כ-800 מהם ולקיצוץ בשכרם. תוקפו של הסכם ההבראה הזה יפוג באוגוסט 2019, ונראה כי בארגון העובדים נערכים לקראת משא ומתן עם ההנהלה על הסכם חדש.

 

 

קו ייצור במפעל של התעשייה האווירית קו ייצור במפעל של התעשייה האווירית

 

הסכם ההבראה הנוכחי נחתם ב-2016 וחסך לתעשייה האווירית כ-2.5 מיליארד שקל.

 

ההסכם כלל פרישה של 830 עובדים, הורדת שכר בשיעור של 4%, ודחייה בשלוש שנים של דירוגי המחקר של עובדי החברה המגלמים תוספות שכר של אלפי שקלים. עוד נכללה בו דחייה בת שלוש שנים ביישום הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם באפריל 2016 בין יו"ר ההסתדרות לשר האוצר, והבטיח העלאת שכר ומענקים כספיים.

 

מתע"א נמסר בתגובה: "כמו בכל חברה עסקית ותחרותית, מאפשרת מדיניות התגמול של התעשייה האווירית להנהלה להעניק בונוסים לעובדים ומנהלים העובדים במסגרת של חוזים אישיים, וזאת בכפוף לעמידה ביעדי החברה וביעדים אישיים.

יודגש כי עובדים ומנהלים אלו אינם נהנים מקביעות, משעות נוספות ומהטבות נוספות מהם נהנים העובדים תחת ההסכם הקיבוצי.

 

"ויחד עם זאת, במסגרת הסכם הצמיחה שיושם בחברה, הופחתו תנאי שכרם באופן זהה לזה של עובדי החברה הקבועים.

מצב עניינים זה מוביל לכך ששכרם של חלק לא מבוטל מהמנהלים הבכירים בחברה נמוך מזה של מנהלים זוטרים ועובדים שלא בחוזים אישיים.

 

"התעשייה האווירית תמשיך לתגמל את עובדיה ומנהליה באופן הראוי בהתאם להישגיהם ולהישגי החברה".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x