שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

מנכ"לית משרד התחבורה: "לא חזינו כמו שצריך את הגידול במספר נוסעי הרכבת"

בריאיון לאולפן ynet הודפת מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל, את הטענות על התקלות בקו לירושלים: "הצ'ופצ'יק לא מוכן אז נחכה כמה חודשים? ככה לא עושים מהפכת תשתיות". על המחסור בקרונות: "תאונה ברמלה השביתה חלק מהמערכים". את האופניים החשמליים הגדירה "כלי מבורך"

ynet 11:4718.10.18
מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל, הודפת את הטענות על פתיחה מוקדמת מדי של "רכבת התקלות" לירושלים, מספרת שמשרדה לא חזה נכונה את הגידול במספר נוסעי הרכבת וגם חושפת שתאונה ברמלה גרמה להשבתת קרונות ולהגברת העומס. בריאיון לאולפן ynet אמרה: "דינמיקה של פרויקט זה שאם כל פעם נחכה עוד כמה חודשים ואה אוקיי, הצ'ופצ'יק ההוא לא מוכן, ואז שוב נחכה כמה חודשים - ככה לא עושים מהפכת תשתיות".

 

מנכ"לית משרד התחבורה הבהירה שהקו לירושלים בטיחותי, אך נמצא בהרצה: "זה אחד הפרויקטים הכי מאתגרים של משרד התחבורה, הגשרים הכי גבוהים, המנהרות הכי ארוכות, התחנה הכי עמוקה, שבעה מיליארד שקלים של פרויקט, וחוץ מזה הקו מחושמל. זה היה תקוע שנים וזה יכול היה להיות תקוע עוד הרבה מאוד שנים, ועמדנו ולחצנו על הרכבת כדי שזה יהיה פתוח בזמן, כמו שאנחנו עושים תמיד וזה לא רק בחודשים האחרונים, אנחנו לוחצים על כל זרועות הביצוע שלנו לאורך כל הפרויקטים".

 

לדבריה, איש לא האמין שהקו ייפתח ב-2018: "ההנחיה הייתה שזה יהיה ב-2018, וכולם עשו כמעט את הבלתי ייאמן. אין שאלה לגבי בטיחות הקו. ההנחיה הזו הייתה הנחיה חד-משמעית של השר. הדבר היחיד שיכול לדחות זה בטיחות, וזה גם דחה את הפתיחה מאפריל. הקו בטיחותי, וגם היו יועצים בינלאומיים שראו שהקו בטיחותי".

 

 

נסיעת הבכורה של הרכבת מירושלים לתל אביב נסיעת הבכורה של הרכבת מירושלים לתל אביב צילום: עמית שאבי

 

על שרשרת התקלות בקו המהיר לירושלים אמרה: "עצוב לנו מאוד על התקלות, ובמיוחד על תקלות של אנשים שנתקעים במנהרה, אבל התקלות ילכו וישתפרו. הרכבת פועלת רק 16-15 יום. אנחנו נלך ונשתפר. הקו בהרצה והוא בטיחותי. אני חושבת שזה הישג אדיר שלנו שהצלחנו סוף-סוף להוציא פרויקט שהחליטו עליו ב-2001".

 

היא הודתה שיש מחסור בקרונות, "לצערי יש צפיפות שאני רחוקה מלהיות מרוצה ממנה. הקו נפתח והיינו צריכים לראות מאיפה אפשר לקחת קרונות. לקחנו בשעות השיא את הרכבת השלישית, כלומר צמצמנו תדירויות והצלחנו להחזיר שתיים מבין שלוש הרכבות שלקחנו, אז צמצמנו את הפגיעה. גם מודיעין קצת נפגעת, גם הצפון נפגע, גם המרכז והדרום. לצערי, אין כיום מספיק קרונות ויש לזה כמה סיבות".

 

קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד התחבורה. "עומדים בלוחות הזמנים של הרכבת הקלה" קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד התחבורה. "עומדים בלוחות הזמנים של הרכבת הקלה"

 

 

למה לא הזמנתם קרונות? ידעתם ש-2018 זו השנה שאתם מייעדים לה את הפתיחה של ירושלים-תל אביב.

 

"זה לא היה עניין שלא ידענו מתי נפתח הקו, ואפילו חשבנו שהקו ייפתח לפני. יש כמה סיבות שאין כיום מספיק ציוד נייד, מספיק קרונות. ההזמנה הייתה בסוף 2017. הסיבה המרכזית היא שאף אחד לא חזה שיהיו 36 אחוזי גידול בתנועת הנוסעים. כל התחזיות היו אחרות, וכולן אמרו שבקווים החדשים של הפריפריה בנגב ושל בית שאן ושל כרמיאל אף אחד לא ייסע".

 

אבל זה לא בדיוק התפקיד שלכם לחזות את הנתונים שלכם? כי יש גידול באוכלוסייה, אנחנו יודעים שיש יותר קווי רכבת, תחנות רכבת.

 

"חזינו גידול ואנחנו מברכים על הגידול, אבל 36% מ-2016 - את זה אף אחד לא חזה".

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x