$
בארץ

בלעדי לביטאון של יאיר כץ: תקציב הוועד וראיון עם עצמו

היו"ר הטרי של ועד עובדי התעשייה האווירית משיק גיליון ראשון של "ביטחון אווירי", כתב עת חדש לעובדי החברה שמציין, לדבריו, "מהפכת שקיפות" בוועד. לצד מידע על תקציב הארגון שמגלגל 57 מיליון שקל בשנה ‑ כץ גם מעביר מסרים להנהלה

אמיתי גזית 06:5713.08.18

יאיר כץ, היו"ר הטרי של ועד עובדי התעשייה האווירית, משיק ביטאון עובדים חדש, שכותרת השער שלו מתפארת בראיון הישגי: שיחה עם יו"ר הוועד. זו הפעם הראשונה בתולדות החברה שוועד העובדים מפרסם ביטאון כזה. לצד הראיון עם כץ מתפרסמים בכתבה המרכזית בגיליון גם נתונים על תקציב ארגון העובדים, שעומד בשנת 2018 על 56.9 מיליון שקל.

 

 

 

כץ בן ה־38, שנבחר לתפקיד במרץ האחרון, החליט לפרסם את המידע במסגרת מה שהוא מכנה "מהפכת השקיפות" בארגון. לפי הכתבה, עיקר התקציב ‑ 37.9 מיליון שקל ‑ מוקדש למימון פעילויות תרבות וספורט. 10 מיליון שקל מתוכם הוקצו לסמינרים ולימי עיון; 6.6 מיליון שקל הוקצו למפגשי עובדים; 4.7 מיליון שקל לקייטנות ולאירועים עם הילדים והנכדים; 4 מיליון לספורט ולחדר כושר; 3.2 מיליון לימי גיבוש; וסכום דומה לתיאטרון.

 

מה שמסביר את הסכום הגבוה הוא העובדה שבתעשייה האווירית, ארגון העובדים אחראי לעיקר שירותי הרווחה ל־14 אלף עובדי החברה. זאת אף שרק 10,000 מהם בעלי זכות בחירה לוועד.

 

 

יאיר כץ יאיר כץ צילום: יח"צ

 

 

ארגון העובדים עצמו מעסיק 29 עובדים, ו־8 מיליון שקל מתקציבו מוקדשים לתשלום משכורתם. 6.4 מיליון שקל נוספים מוקצים לפעילויות שמוגדרות "איגוד מקצועי ואחזקת מבנים", וכוללות בין היתר ייעוץ בענייני פנסיה וזכויות עובדים. 4.5 מיליון שקל משמשים לקניית שי לחגים.

 

מנין מגייס ארגון העובדים כמעט 57 מיליון שקל בשנה? 14.5 מיליון שקל מגיעים מההנהלה, לפי מפתח של 1,000 שקל בשנה לעובד. היתרה נובעת מהפרשה של 0.4% ממשכורתו של כל עובד.

 

 

 צילום: יוסי אלוני

 

 

למרות הדיבורים על מהפכת שקיפות, עוגת התקציב מוצגת בכתבה בראשי פרקים בלבד, וכוללת הרבה נעלמים. לדוגמה, אין פירוט כיצד מתחלק התקציב של "פעילות איגוד מקצועי ואחזקת מבנים" גם בין הוצאות משרדיות, תקשורת, מחשוב ופעילות שוטפת.

 

בראיון שמתפרסם עמו חוזר כץ על הצהרותיו כי ידרוש להיות מעורב במהלכים העסקיים שישפיעו על עובדי התעשייה האווירית. האיום העיקרי נשקף מתוכנית למיזוג בין שלוש חטיבות בחברה שאמור להסתיים ב־2019. כץ מסביר שבתוכנית התייעלות קודמת כבר פרשו 800 עובדים, ומצהיר: "לא נסכים לפיטורים נוספים, אפשר לנייד עובדים".

 

עוד הוא טוען בראיון שההנהלה לא ניצלה כראוי את הכסף שקיבלה מהעובדים במסגרת הסכם ההבראה. "ביקשתי לקבל דו"ח וסקירה מפורטת של כמה תרמו העובדים בהסכם, כיצד תועל הכסף לטובת הבראת החברה, ואיך מבקשת ההנהלה לנצל אותו כדי שבעוד שנה לא נתבקש להמשיך את הסכם הצמיחה".

 

כץ מזכיר שהתעשייה האווירית דורגה חמישית בסקר של חברות שעובדים רוצים לעבוד בהן. "זה נובע בעיקר מביטחון תעסוקתי, תנאים סוציאליים, וכן ועד עובדים שממוצב כוועד חזק", הוא מסביר. התעשייה האווירית, חברה בבעלות ממשלתית, סיימה את 2017 ברווח נקי של 273 מיליון שקל לעומת הפסד של 426 מיליון שקל ב־2016.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x