• תפריט
רכב

מבחן רכב

טויוטה קאמרי הייבריד: המשפחתית שהפכה למכונית מנהלים

המכונית יועדה בארה"ב למשפחות, אך גודלה הרב הפך אותה בישראל לרכב מנהלים. המרווח, האבזור ומערכת ההנעה ההיברידית הופכים אותה לרכב יעיל, שממחיש למה לא כדאי להתפשר על סתם כביש־שטח

תומר הדר 22:0112.08.18

שוק הרכב הישראלי מייצר סימני שאלה רבים ולא מעט אי־בהירות ליצרני הרכב הגדולים, במיוחד המערביים שבהם. אחד מסימני השאלה העיקריים, שלכולם אחראי הרגולטור הישראלי, כרוך במכוניות מנהלים היברידיות ובנוסחאות חישוב המס הירוק. בכלליות, המכוניות הנמכרות בישראל כיום הן היברידיות וחל עליהן מס קנייה צנוע במונחים ישראליים - וחזירי במובנים בינלאומיים - בשיעור של 30%.

 

אך לא כל רכב נחשב להיברידי, וכדי להיחשב ככזה עליו להיכלל בקבוצת הזיהום השנייה מבין 15 קבוצות הזיהום שקבע משרד התחבורה. אם הוא היברידי אך לא נכלל בקבוצה זו, הוא לא מזכה בהטבת מס. מציאות זו הביאה את יבואני מכוניות המנהלים, שמנועי הבנזין שלהן גדולים ופחות נקיים, לתור אחר פתרונות יצירתיים שיאפשרו להכליל אותן בקבוצות זיהום שכן מזכות בהטבה. חלק מהיבואנים הצטיידו מראש בכמות גדולה של מכוניות היברידיות מזהמות לפני כניסת התקנה לתוקף. אחרים בחרו לייבא מכוניות עם גלגלים קטנים יותר, פגושים אירודינמיים וטריקים נוספים שהופכים את המכוניות לנקיות יותר. וישנו טויוטה קאמרי הייבריד.

 

 

טויטה קאמרי הייבריד טויטה קאמרי הייבריד צילום: עמית שעל

 

 

קאמרי החדש הוא למעשה קאמרי מחודש, מבפנים ומבחוץ. ההתנהגות שודרגה גם היא, ומבחינת טויוטה מדובר בדגם כמעט חדש. בעוד מרבית מדגמי המכוניות משווקים בארץ לאותה מטרה לפיה תוכננו מראש בידי היצרן, קאמרי שונה. בארה"ב קאמרי הוא מכונית משפחתית נפוצה; בישראל חובבת ההתאמות המקומיות לטרנדים, הוא מכונית מנהלים. בארה"ב קאמרי מתחרה בגל של טנדרים ורכבי כביש־שטח שמאיימים על הגמוניית המכוניות המשפחתיות; בארץ הוא מכונית מנהלים גדולה, כמעט בגודל של מכוניות מנהלים גרמניות בכירות. כי עבור ישראלים הס"מ קובעים.

 

מבחינה חיצונית קאמרי הייבריד עבר שדרוג ניכר, שמשקף היטב את הלך הרוח בקרב הקהל האמריקאי: הוא ספורטיבי יותר ויושב הרבה יותר נמוך על הכביש באופן שגורם לפגוש הקדמי לנגוס לא פעם במדרכות. גם חישוקי הגלגלים גדולים מאוד. הדלתות ענקיות והכניסה והיציאה נוחות מאוד על אף הסף הנמוך. קאמרי לא מתקשה לאכלס משפחה או ארבעה מנהלים, בכירים, דרג ביניים או עתודה ניהוליים, תקראו לזה איך שבא לכם.

 

 

טויטה קאמרי הייבריד מבפנים טויטה קאמרי הייבריד מבפנים צילום: עמית שעל

 

מבפנים הקאמרי ממחיש שהנוסחה המוכרת של גדול ועוד יותר גדול עובדת היטב. הדגם הקודם היה מעט יותר מדי אמריקאי: המושבים היו יותר מדי ספות, המיתוג היה מועט מדי ופשוט מדי. קאמרי החדש מתקן את הרושם עם מושבים מעולים ועמדת שליטה מצוינת שבנקודות מסוימות מרגישה יותר כמו לקסוס מטויוטה. ידית ההילוכים הקצרה נוחה לתפעול, תנוחת הישיבה נוחה ובעלת שפע אפשרויות כוונון.

 

רכב יעיל בשיוט, חבטות לא נעימות בכביש משובש

 

הקונסולה המרכזית מורכבת ממסך ומתגי שליטה המופנים אל הנהג ויש גם משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון. אלא שהמסך כולל פונקציות בסיסיות בלבד וחלקו התחתון של לוח המחוונים, בעיקר זה שסמוך למשטח הטעינה, לא מיישר קו עם חלקו העליון. מכסי שקעי הטעינה נדמים כעלולים להיתלש בקלות לאחר שנה־שנתיים של שימוש, אבל מדובר בזוטות. סביר שרוב תאי הנוסעים של הקאמרי הייבריד ישרדו לאחר הבעלים. מערכות הבטיחות כולן מקוריות, הקאמרי הייבריד יודע לבלום לבד ויש לו גם מערכת שיוט אדפטיבית.

 

במהלך הנסיעה קאמרי הייבריד מספק חוויה אמריקאית. לא סתם אמריקאית אלא אמריקאית מודרנית שמערכת ההינע בה נותרה איכותית כתמיד. הרכב עושה כמיטב יכולתו להתנזר משימוש בבנזין. הגודל, המשקל, ההאצות התכופות והנסיעה במהירות גבוהה לא מצליחים להזיז יותר מדי את המחוג של מד הדלק ממקומו. מערכת ההנעה של הקאמרי הייבריד יעילה להפליא. הרכב גם חזק וגם שקט. הוא מיועד לשיוט ארוך טווח, אך כזה שעדיף שיתבצע בכביש ישר ככל האפשר.

 

 

 

 צילום: עמית שעל

 

מכוניות המיועדות לשוק האמריקאי כבר אינן הספינות המתנודדות שהיו בעבר. יצרני הרכב שמייעדים את דגמיהם ללקוחות אמריקאים למדו שגם בארה"ב צריך היגוי חד, והקאמרי הייבריד מתגלה כרכב יעיל להפליא בשיוט. אך בכבישים משובשים הרכב מפתיע את הנהג והנוסעים בסדרה של חבטות לא נעימות מכיוון המתלים הקדמיים שמעידה או על בעיה בכיול או על בעיה נקודתית ברכב המבחן. הרעש מהמתלים חודר לתא הנוסעים ומפר את השקט המופתי. הפתעה לא נעימה ברכב שנועד להיות סמן ימני לאיכות שמחזיקה לאורך זמן.

 

הסוללה בגרסה הפחות מאובזרת משוכללת יותר

 

בשורה התחתונה טויוטה קאמרי הייבריד היה ועודנו רכב משתלם הודות לגודל, המרווח הפנימי הנדיב והאבזור. מערכת ההנעה ההיברידית הופכת את הקאמרי לרכב יעיל להפליא. בישראל יש פשרה תמוהה, לקוחות מוכנים לרכוש רכב כביש־שטח פשוט יחסית, לעיתים צפוף ובמפרט אבזור חסר ועם מערכת הנעה פשוטה, ובלבד שיהיה רכב כביש־שטח. קאמרי הייבריד, לעומת זאת, הוא רכב מנהלים שממחיש היטב דווקא את היתרונות הגלומים בחוסר התפשרות על רכב כביש־שטח.

 

הגרסה המומלצת לדגם זה היא דווקא הבסיסית, שמכונה LE ומצוידת בסוללת ליתיון־איון מתקדמת. דגם הקאמרי XLE המאובזר מגיע עם סוללת ניקל מטאל פחות מתקדמת וחלשה יותר. אפשר לוותר על שדרוג של מערכת השמע ועל פתחי המזגן האחוריים, לחסוך 20 אלף שקל ולקבל מכונית מנהלים היברידית ומרווחת בכ־175 אלף שקל.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x