• תפריט
רכב

מבחן רכב

הכביש-שטח החדש של ב.מ.וו: יותר רכב, פחות נוכחות

דגם ה־X3 החדש של ב.מ.וו גדול ומוארך מקודמו, מפנק ומרווח יותר ומציע מבחר ממערכות הבטיחות האחרונות בשוק. רק חבל שהעיצוב ואבזור הפנים מסתירים את כל היתרונות מהנהג, שנדרש לפשפש היטב כדי לגלות אותם

תומר הדר 08:2616.07.18

ב.מ.וו X3 הוא רכב מושלם לבעלי בעיות זיכרון בכלל ולשוכחי דרכונים בפרט. X3 מאפשר להיאסף בניחותא מזכרון יעקב, לנסוע בדממה לשדה התעופה, להגיע אל ביקורת הדרכונים ולהבין שהדרכון נמצא בבית, בזכרון יעקב. הוא מאפשר לעשות פרסה ולחזור במהירות לזכרון יעקב ולחזות באופן שבו ב.מ.וו X3 משנה את אופיו: מרכב כביש־שטח נוח, שקט ורגוע לרכב תקיפה, כביש־שטח שחור שעף בכביש שש במהירות מגוחכת, מפנה את הנתיב השמאלי ביעילות גרמנית אוטובאנית משומנת, וצולח קטעי כביש בני עשרות ק"מ בפרקי זמן מדודים של דקות ספורות. שעתיים וחצי הלוך־חזור, ואף אחד לא רוצה להתעסק עם רכב כביש־שטח שחור של ב.מ.וו, לך תבין מדוע.

 

 


 

ב.מ.וו עצמה נמצאת בימים אלה בעיצומה של סערה המתחוללת באמריקה. ה־X3, בדומה לדגמים אחים של היצרנית הבווארית, מיוצרים במפעל בספרטנבורג בדרום קרוליינה ומיוצאים משם לרחבי העולם. הדגם ייוצר בקרוב גם בסין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ מבקש להטיל מסים על דגמי היצרנית הבווארית שייובאו לארה"ב. ב.מ.וו מצדה איימה שהמסים יביאו להעלת מחירי הדגמים בארה"ב, דבר שבאופן טבעי יביא להורדת מחירים ביתר העולם בשל ירידה בביקוש באמריקה. אם המכוניות ייצרו בארה"ב ייתכן ונטל המס עליהן לא יוכבד ייתכן שהביקוש להן יעלה ומחיריהן יטפסו שוב. בקיצור, טראמפ אולי טוב לאמריקאים אבל מסב כאב ראש לב.מ.וו.

 

ב.מ.וו X3 מבפנים ב.מ.וו X3 מבפנים צילום: עמית שעל

 

ה־X3 נמנה עם רכבי הכביש־שטח הנמכרים ביותר של היצרנית הבווארית, שייצרה ממנו עד כה 1.5 מיליון יחידות מאז 2003. הוא מצטרף לדגם הכביש־שטח המקורי של החברה, ה־X5 שהוצג ב־1999, אך גדול ממנו כדי שמי שהתרגלו לב.מ.וו יוכלו להגיד שהם יושבים גבוה. אך למרות המידות הברורות X3 נראה קטן יותר. אנשי ב.מ.וו עיגלו את העיצוב של הדור החדש כדי שייראה פחות אגרסיבי ובולט מהדגם הקודם. ההצלחה היא חלקית. הרכב נראה יותר ידידותי למשתמש ופחות מאיים על הכביש, אך גם יש לו פחות נוכחות. בשעה שלקסוס ויגואר רוצות יותר מהאקשן בקטגוריית הכביש־שטח ואפילו מזראטי לוטשת עיניים לפלח זה, זו עלולה להיות בעיה.

 

רוצה לפנק אך התחושה הספרטנית לא נעלמה

 

בסיס הגלגלים של ה־X3 החדש ארוך בחמישה בס"מ מהדגם הקודם, שהיה מרווח אך היתה בו תחושה של נוקשות עיצובית, שלא השאירה מקום לפינוקים הקטנים כמו עוד מרווח ליד או לרגל. בדגם החדש כבר יש מקום לפרטים הקטנים. הוא ארוך ב־51 ס"מ מקודמו, אבל העיצוב העגול מטשטש זאת. תא הנוסעים החדש לא שונה בהרבה מקודמו, אך זו גם נקודת זכות וגם נקודה לרעתו: אותה ידית הילוכים שדורשת לחיצה ברורה מאוד על הכפתורים כדי להיכנס להילוך, אותו מנגנון הפוך להעברת הילוכים ידנית וגם אותו הגה עם אותן בקרות שליטה. איכות החומרים מעט טובה יותר מהדגם הקודם שהיה איכותי את העניק תחושה של פלסטיק נוקשה.

 

ב.מ.וו X3 ב.מ.וו X3

 

הדגם החדש רוצה לפנק ומרווח יותר, אך עדיין נותרה תחושה ספרטנית מסוימת שמלווה כל רכב של ב.מ.וו. ספק התעקשות על חומרים כהים להכעיס, ספק התעלמות מהפרטים הקטנים שמתבטאת במחסור תמוה בשקעי המתנה ואותו פלסטיק נוקשה ומוזר באזור תא הכפפות.

 

התחושה הזו נובעת גם מכך שבב.מ.וו מעדיפים להחביר ולהסתיר את יתרונות הרכב. הפינוקים שם: מערכת בקרת שיוט עם מערכת אוטומטית לשמירת מרחק, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה וקישוריות מלאה. רק שצריך לדפדף בין עמודי תפריטים מרובים כדי למצוא אותן ולהגיע אליהן. המערכות ברורות וקלות לתפעול, בב.מ.וו מעדיפים לא להעמיס הרבה על הנהג, אלא שיש נהגים שרוצים קצת יותר עומס.

 

איכות נסיעה מהטובות בקבוצת המחיר

 

ב.מ.וו בונה מכוניות שמיועדות לנסיעה מהירה. כשצריך לגמוא מאות ק"מ בשעתיים זה שימושי להפליא, אך כשמדובר ברכב כביש־שטח זה מלכוד כפול. רכבי כביש־שטח מטבעם לא רוצים לנסוע מהר. הם גבוהים יותר, מתקשרים פחות ובעלי מאסה גבוהה. הכל מהווה סוג של פשרה. אך איכשהו ב.מ.וו הצליחה לקלוע בול. יגואר חדה, לקסוס מתוחכמת, מרצדס סולידית אבל ב.מ.וו עושה זאת הכי טוב בלי מאמץ. למרות גודלה הניכר היא מרחפת ומשדרת היזון חוזר רב מההגה, המושבים והבלמים.

 

ל־X3 יש מנוע בנפח 2.0 ליטרים ושמונה מהירויות שמפיק 252 כוחות סוס. עזבו אתכם מדיזל, זה המנוע המתאים בנסיבות. הוא מזניק את המכונית מאפס ל־100 קמ"ש ב־6.3 שניות ושקט כשצריך. הוא גם לא שותה הרבה דלק ומאפשר לרכב קצב התקדמות גבוה.

 

לדגמים הבכירים של ב.מ.וו היו בעבר מנועים שש בוכנות מאוזנים והרמוניים, אך המנוע הזה מעט פחות מאוזן. השמירה על איכות הסביבה הפחיתה שתיים מתוך הבוכנות והוסיפה טורבו במקומן. זה טוב, אבל לא כמו מנוע שש הבוכנות הישן. המנוע החדש גם לא תמיד חלק ולעתים משהק, אך ייתכן שזו היתה בעיה נקודתית של הדגם שבחנו.

 

בשורה התחתונה איכות הנסיעה של ה־X3 היא מהטובות בקבוצת המחיר שלה, אם רוצים לנסוע מהר. אך יש סיכוי גבוה שמי שלא נדרש לספק דרכונים כהרף עין לא יזדקק ליכולות הללו ולנוקשות הספורטיבית.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x