$
בארץ

אחרי עיכוב של 7 שנים - מתפרסם המכרז להקמת רכבת קלה בין חיפה לנצרת

האישור הרשמי של התוכניות הגיע לפני כשנה וחצי והתקציב הסופי זינק מכ-3 מיליארד שקל במקור לכ-6 מיליארד שקל כיום. מדובר באחד מקווי הרכבת הארוכים במדינה שיחבר בקצוות שלו בין חיפה ונצרת ויעצור בדרך לא פחות מ-19 תחנות על פני תוואי כולל של יותר מ-40 ק"מ

ליאור גוטמן 16:4727.05.18
חברת כביש חוצה ישראל מפרסמת היום (א) מכרז לבחירת הזכיין שינהל את פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת. בדומה לפרוייקטי תחבורה אחרים במדינה, גם זה יצא לדרכו באיחור ועם חריגה בולטת בתקציב הסופי. הפרויקט עצמו היה אמור להיות מתוכנן כרכבת כבדה עוד בשנת 2011, כאשר לאורך השנים התוואי שלו שונה לרכבת קלה. למעשה, האישור הרשמי של התוכניות כבר הגיע לפני כשנה וחצי והתקציב הסופי שלו זינק מכ-3 מיליארד שקל במקור לכ-6 מיליארד שקל כיום. הצעות להפעלת הקו יתקבלו עד סוף אוגוסט הקרוב עם ציפייה להשתתפות של חברות בינלאומיות ומקומיות כאחד.

 

 

 

כך או כך, מדובר באחד מקווי הרכבת הארוכים במדינה שיחבר בקצוות שלו בין חיפה ונצרת ויעצור בדרך לא פחות מ-19 תחנות על פני תוואי כולל של יותר מ-40 ק"מ.

 

 

 באדיבות חברת חוצה ישראל

 

 

בחוצה ישראל מבטיחים שבקו יפעלו 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות, עם תחזית נסועה של יותר מ-10 איש בשעות השיא ומהירות תיאורטית של כ-100 קמ"ש בחלק מהמקטעים. קו הרכבת צפוי לעבור בתוך או בסמיכות לקריית אתא, שפרעם, ביר אל מכסור, ריינה-משהד, נצרת עילית ונצרת. מועד הפתיחה הלא רשמי של הקו הוא שנת 2023.

 

"מעבר לתועלות התחבורתיות והכלכליות יהיו לפרויקט גם תועלות נוספות המשתלבות עם יעדי מדיניות משרד התחבורה והממשלה: חיזוק הצפון, פיתוח הגליל, קרוב הפריפריה למרכז וצמצום פערים חברתיים וכלכליים במגזר הערבי", אמר היום שר התחבורה ישראל כץ.

 

דן שנבך, מנכ"ל כביש חוצה ישראל, מסכם שמבחינתו מדובר בפרוייקט מורכב וייחודי המשלב תח"צ עירונית ובין עירונית שיעמוד בלוחות הזמנים שהוקצבו לו תוך פיתוח פורמט חדשני ומתפתח בראייה עולמית, המבוצע לראשונה בישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x