שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

בלעדי לכלכליסט

נמל אשדוד: זינוק ברווחים לצד עלייה במספר העובדים

הרווח התפעולי של הנמל זינק ב־87% בשנת 2017, ובתנועת המכולות נרשמה עלייה של 6%. כמו כן במצבת כוח האדם נרשמה עלייה של 8% לכ־1,400 עובדים. בסוף השבוע זוכו בפרשת השחיתות יו"ר הוועד לשעבר אלון חסן והמנכ"ל לשעבר שוקי סגיס

ליאור גוטמן 06:5901.04.18

שנה מוצלחת לנמל אשדוד: הכנסות החברה הסתכמו בכ־1.24 מיליארד שקל ב־2017, עלייה של כ־15% בהשוואה ל־2016. העלייה מיוחסת לעלייה בתנועת המכולות (1.52 מיליון, עלייה של כ־6%), היקף המטענים (22.5 מיליון טונות, עלייה של כ־2.4%) ושמירה על נתח השוק ביבוא ואחסנת מכוניות חדשות (כ־161 אלף מכוניות, כמעט ללא שינוי מהשנה שעברה). כך עולה מעיון בנתוני הנמל שהגיעו לידי "כלכליסט". דירקטוריון הנמל אישר ביום רביעי את הדו"חות הכספיים של החברה ל־2017.

 

עוד עולה כי מצבת כוח האדם בנמל ממשיכה לגדול, והיקפה, נכון לאישור הדו"חות, עומד על 1,360 עובדים. הדירקטוריון אישר גם קליטה של עוד כ־35 סוורים חדשים כבר אחרי פסח, מה שיציב את מספר העובדים שם על קרוב ל־1,400 איש, כ־100 יותר מאשר ב־2016 — עלייה של כ־8%. בנמל טוענים שקליטת העובדים מחויבת המציאות לאור העלייה בהיקפי הפעילות והצורך לשמר נמל חזק לקראת פתיחתו של הנמל החדש והפרטי — זה ממוקם כ־3 ק"מ צפונית לנמל הקיים ויופעל משנת 2020 על ידי TIL ההולנדית ולאורך 25 שנה.

 

 

עוד עולה מנתוני הנמל שהרווח התפעולי רשם זינוק של כ־87%, והסתכם בכ־193 מיליון שקל. הרווח הנקי אף הוא עלה והסתכם בכ־209 מיליון שקל, עלייה של 2.5% לעומת 2016, כאשר הנתון הזה מעוות במקצת — ב־2016 החליטה המדינה על הפחתת מס חברות, מה שתרם לנמל אשדוד הכנסה חד־פעמית בהיקף של כ־90 מיליון שקל, שהיא חשבונאית בעיקרה. בנטרול ההטבה הזו נמל אשדוד היה רושם זינוק של עשרות אחוזים ברווח הנקי שלו ב־2017, בדומה לזה שהושג ברווח התפעולי.

 

הכנסות המימון נטו (כלומר חישוב הוצאות והכנסות המימון) הסתכמו בכ־65 מיליון שקל, זאת לעומת כ־11 מיליון שקל בלבד ב־2016. לטענת מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל, התוצאות הושגו גם לאור השקעות מסיביות בתשתיות, לרבות העמקת רציף 23 ושיפור שיטות העבודה, מה שהביא לכך שבמהלך 2017 פקדו את הנמל גם אוניות ענק של 14 אלף מכולות.

 

נמל אשדוד נמל אשדוד צילום: אבי רוקח

יו"ר דירקטוריון החברה אורנה הוזמן בכור אמרה ל"כלכליסט" שאלמלא ההסכם הקיבוצי המתעכב מול העובדים, הנמל כבר היה מוכן להנפקת אג"ח סחירות לראשונה בתולדותיו, מהלך שהיה משפר לאין ערוך את הממשל התאגידי וירחיק תופעות שליליות שהיו קשורות בעבר לנמל ולפעילות שנרשמה בו. התוכנית המקורית היתה להנפיק בשנה שעברה אג"ח סחירות בהיקף של כ־150–200 מיליון שקל, לאו דווקא בשל צרכים כספיים אלא בשל חיזוק השקיפות של הנמל. היא ציינה כי לצערה של ההנהלה, משרדי האוצר והתחבורה לא סיימו לגבש מול ההסתדרות חוזה קיבוצי חדש. "חברת נמל אשדוד סיימה את 2017 עם תוצאות מצוינות, תוך שבירת שיאים כמעט בכל מגזר. הדירקטוריון אישר תוכנית השקעות רב־שנתית בהיקף של 2.4 מיליארד שקל למשך העשור הקרוב, כדי לבנות מצע להצלחות עתידיות, גם עם התגברות התחרות", אמרה.

 

בתוך כך נרשמה לפני החג דרמה בפרשת נמל אשדוד: שנתיים לאחר שהוגש כתב האישום, זוכה יו"ר ועד עובדי הנמל לשעבר אלון חסן מכל האישומים נגדו בפרשת השחיתות בנמל. בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה מכל האישומים גם את מי שכיהן כמנכ"ל הנמל שוקי סגיס. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x