$
בארץ

הבטיחו הוזלה ברכבת? חלק מהתעריפים דווקא התייקרו

מי שביקש אתמול לרכוש כרטיס נסיעה בודד (הלוך־חזור), גילה להפתעתו שהוא צריך דווקא לשלם סכום גבוה יותר בכמה שקלים לכל כיוון נסיעה כדי להגיע למשל מדרום הארץ למטרופולין ת"א

ליאור גוטמן 12:2829.03.18

משרד התחבורה יישם אתמול את הפעימה השנייה בתעריפי הנסיעות בתחבורה הציבורית. מדובר במהלך שאמור לעודד את השימוש באוטובוסים ורכבות עם הפחתה מובטחת של עשרות תעריפי נסיעה שונים.

 

אולם מי שנכנס אתמול לאחת מתחנות רכבת ישראל וביקש לרכוש כרטיס נסיעה בודד (הלוך־חזור), גילה להפתעתו שהוא צריך דווקא לשלם סכום גבוה יותר בכמה שקלים לכל כיוון נסיעה כדי להגיע למשל מדרום הארץ למטרופולין תל אביב. אחד הנוסעים סיפר שמדי יום הוא משלם סכום של 33 שקל הלוך ושוב, ואתמול הציעו לו לרכוש מינוי חופשי יומי במחיר של 37.50 שקל, שכולל נסיעה ברכבת ובאוטובוסים, מינוי שאין לו בו כלל צורך.

 

שר התחבורה ישראל כץ שר התחבורה ישראל כץ צילום: דוברות משרד התחבורה

  

ברכבת אומרים שהם לא אחראים על התעריפים, אלא משרד התחבורה. עוד אומרים שם שהכוונה היא לייתר את השימוש בכרטיסי נייר חד־פעמיים ולהעביר את כל הנוסעים לשימוש ברב־קו. ברגע שזה מתבצע, אז הערך הצבור של הרב־קו - כלומר ההיקף הכספי של הטעינה - מוזיל את אותה נסיעה בודדת בכ־20% בממוצע. לתפיסתם, כל שצריך הוא לעבור להשתמש ברב־קו, גם אם אין בו צורך חודשי או שבועי.

 

ברוב הקווים משרד התחבורה מבטיח נסיעה בלתי מוגבלת במחיר אחיד עם אפשרות מעבר בין אוטובוסים, רכבת ואפילו רכבת עירונית. לפי המשרד, "מינוי חופשי יומי כזה בין מטרופולין באר שבע למטרופולין תל אביב עולה 37.50 שקל בלבד, הוזלה של 40% לעומת קודם".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x