$
בארץ

אל על עתרה לבג"ץ נגד האישור ל"אייר אינדיה" לטוס לישראל מעל סעודיה

חברת התעופה הישראלית עותרת נגד המדינה ורשות שדות התעופה בטענה שאפשרו לחברת התעופה ההודית לטוס בקו ניו-דלהי-נתב"ג דרך סעודיה, דבר שמקצר משמעותית את זמן הטיסה. באל על טוענים לקיפוח וחוסר שוויון: "כופים עלינו להטיס נוסעים במסלול ארוך"

ynet 09:3128.03.18
אל על עותרת לבג"ץ: שבוע לאחר שחברת התעופה ההודית אייר אינדיה ביצעה את טיסתה ההיסטורית בקו דלהי-נתב"ג מעל סעודיה, פונה הבוקר (ד') חברת התעופה הישראלית אל על לבג"ץ ועותרת נגד המדינה, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה בטענה שהיא מקופחת ודורשת להשוות תנאים.

 

 

בתחילת החודש כבר התריעה אל על בפני רשות ניירות ערך, כי התקדים שלפיו אייר אינדיה קיבלה אישור לטוס לישראל בנתיב מקוצר בזמן שהיא אינה יכולה לטוס בו, עלול לגרום לפגיעה בפעילות.

 

"העתירה היא על כך שהמדינה מאפשרת לאייר אינדיה לנוע מעל סעודיה", אמר יו"ר אל על אלי דפס. "הדבר מהווה הפרת הבטחה שלטונית, מהווה תחרות לא שוויונית שכופה על אל על להטיס את לקוחותיה במסלול ארוך. זה אי שוויון ואפליה. אין תקדים לכך בשום מקום בעולם".

  

אייר אינדיה אייר אינדיה צילום: Flickr / Darryl Morrelll

 

דפס ציין גם כי התקבל מכתב בחודש מרץ בחברה מרשות התעופה האזרחית (רת"א) שבו נכתב כי הרשות יכולה למנוע טיסות בנתיב שלא מאופשר לחברות ישראליות. "רת"א לא התערבה במסלול הטיסות של אייר אינדיה. יש ריפיון וחולשה מההישג בין ישראל והודו - שתי מדינות שהתחייבו על שוויון והוגנות בהזדמנויות. אל על רוצה להתמודד ולהתחרות. הוצע לנו פיצוי כספי וזה לא מעניין אותנו. יש לנו התחייבות לנוסעים ולעובדים שלנו. נוצרה הפרה בוטה מבלי אפשרות להתמודד", אמר דפס.

  

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הסביר: "המדינה מחזיקה במניית זהב באל על, והציפייה של המדינה היא שנישאר בבעלות ישראלית, שנדאג לפרנסת אלפי משקי הבית. באל על 6,000 אנשים שחלקם משרתים במילואים, חלקם נדרשים להקריב את חייהם למען המדינה. באותה נשימה המדינה מוכנה להפקיר את אל על. כל ניסיונות שלנו לדבר עם מוסדות השלטון נענות בשלילה. המעשה שנעשה כאן הוא חסר תקדים ברמה העולמית".

  

אייר אינדיה החלה למכור כרטיסי טיסה מהודו לישראל ב-22 במרץ. הנתיב שדרכו טסה אייר אינדיה קצר יותר מהנתיבים שבהם טסו עד אז במסלול זה, בזכות טיסה מעל ערב הסעודית, מדינה שחברות התעופה הישראליות אינן מורשות לטוס מעליה. "זה יתרון משמעותי לחברת התעופה הזרה המונע הזדמנות שווה והוגנת, ובפרט אם תאפשר ישראל לחברות תעופה זרות נוספות לטוס בנתיבים מקוצרים", נמסר מאל על.

 

אייר אינדיה אמורה להפעיל שלוש טיסות בשבוע. המחירים מתחילים ב-640 דולר לעומת כ-800 דולר, המחיר שבו נמכרים כרטיסי אל על לתקופה זו. החברה ההודית תטוס מדלהי לתל אביב בכ-7 שעות ורבע, ונתיב הטיסה הינו קצר בשעתיים לעומת הנתיב העוקף שבו טסה אל על.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x