שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

כץ מבטיח: קו הרכבת החשמלי לירושלים יחל לפעול בסוכות

שר התחבורה הודיע על התאריך החדש לפתיחת הקו המהיר בדיון שנערך היום בוועדה לביקורת המדינה, זאת לאחר שהתברר כי חשש לבטחון הנוסעים לא יאפשר את הפעלתו כבר בחג הפסח הקרוב

ליאור גוטמן 22:0005.03.18

קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח בסוכות, כך אמר היום (ב') שר התחבורה ישראל כץ, זאת במסגרת דיון על מצב התחבורה הציבורית שנערך בוועדה לביקורת המדינה. הפתיחה בסוכות אינה חדשה ולמעשה זה היה תאריך היעד החדש שנקבע לאחר שהרכבת לא יכלה להפעיל את הקו בפסח הקרוב בשל איסור משטרתי וחשש לבטיחות הנוסעים.

 

כץ התלונן שמאשימים אותו שהוא "גוזר סרטים" של פרויקטים. "אני מודה באשמה, אבל אני לא מגיע אפילו ל-50% מהפרוייקטים שנחנכים. כבישים הם באמת 'המותג' הכי טוב, ואם אני אישית לא הייתי נאבק עליהם – אף אחד מהם לא היה קורה; אם היה במקומי שר אחר – זה לא היה קורה. ההשקעה האדירה בכבישים לא סותרת השקעה בתחבורה הציבורית. הורדנו את מחירי האוטובוסים; העלנו את שכר הנהגים ל-39 ₪ לשעה, ובקרוב הוא יעלה ל-43. בנוסף, בעוד שבועיים אנחנו משיקים את רפורמת התעריפים בנסיעות הבין-עירוניות: אנשים יוכלו להגיע מעיר אחת, למשל, לתל אביב, לקחת בתוך ת"א אוטובוס או מונית שירות עם הרב קו, ולחזור הביתה – הכל בכרטיס אחד".

 

לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ שלי יחימוביץ' בעניין דחיית פתיחת קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים, חזר כץ על ההבטחה שקו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בצורה מסחרית ערב סוכות, ובחול המועד סוכות, כבר יהיו נסיעות חינם. "התכנון היה להתחיל פעילות חלקית של הרכבת עוד לפני פסח, עם תכנית בטיחות שהרכבת קבעה, אך לאחר דיון עם הכבאות והמשטרה הוחלט לנהוג בצורה מחמירה ולעכב את ההפעלה עד לערב חג הסוכות. יכול להיות שכן אפשר היה להפעיל חלקית בלוח הזמנים המקורי, אך במקום להיאבק במחיר פופולריות רגעית, אל מול בטיחות, החלטתי לעכב את הפתיחה".

 

 

שר התחבורה ישראל כץ בנסיעת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים שר התחבורה ישראל כץ בנסיעת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים צילום: דוברות משרד התחבורה

 

מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל טענה שבשנה האחרונה נרשם גידול של כ-11% בשיעור המשתמשים בתחבורה ציבורית. "במטרופולין ירושלים נוסעים מידי יום כ-700 אלף נוסעים, מתוכם כ-150 אלף ברכבת הקלה, אך עדיין רמת השירות לא מספקת. עד סוף השנה יוכנס מפעיל נוסף, ואנחנו רואים שבכל מקום בו יש תחרות - השירות משתפר".

 

חבר מועצת העיר ירושלים אלעד מלכא שאל את טרנר האם ישנה תכנית להוצאת קווים מידי אגד ולהעבירם במכרז לידי מפעיל אחר, וזכה לתשובה חיובית אולם ללא תאריך יעד מוגדר. מלכא אמר בסיום הדיון ש"אחרי שנה וחצי של מאבק, סופסוף משרד התחבורה מוכן להתחייב על תאריך. המצב בו 8% מהנסיעות לא מתבצעות, עשרות אחוזים יוצאות באיחור ותושבי ירושלים ממתינים מיליון ורבע דקות בחודש צריך להיפסק. שבירת מונופול אגד הוא צעד הכרחי בדרך לתחבורה ציבורית נאותה שתגרום לציבור הנוסעים לוותר על רכב פרטי. יש עוד עשרה חודשים לשנת 2018 ואני מצפה ממשרד התחבורה להשלים את תהליך היציאה למכרז עוד במחצית הראשונה של השנה".

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x