$
בארץ

ענקית האופניים השיתופיים ofo מדוושת לבר-אילן

חברת האופניים מסין נמצאת במגעים מתקדמים עם האוניברסיטה, וצפויה להציב אופניים ברחבי הקמפוס

אופיר דור, בייג'ינג 08:2726.09.17

ענקית האופניים השיתופיים הסינית ofo מתקרבת להשקה רשמית בישראל. ל"כלכליסט" נודע כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים מאוד עם אוניברסיטת בר־אילן, שצפויה להיות האתר הראשון בישראל שבו יפעלו האופניים של החברה.

 

במקביל, החברה צפויה לצאת בימים בקרובים בקמפיין בפייסבוק שבו היא תזמין משתמשים בתל אביב לנסות את האופניים שלה ללא תשלום. מטרת המהלך היא לפרסם את המותג ולעודד את עיריית תל אביב, שבה פועל מיזם האופניים להשכרה תל אופן, לסכם על שיתוף פעולה עם החברה.

 

האופניים של ofo בתל אביב האופניים של ofo בתל אביב צילום: ofo ישראל

 

 

בחודש יולי נחשף לראשונה ב“כלכליסט“ כי ofo מתכננת כניסה לישראל. מאז עברה החברה מספר מכשולים בירוקרטיים, האחרון שבהם אישור ממכון התקנים שהתקבל לפני כמה ימים.

 

במקביל, החברה תרגמה לעברית את האפליקציה שלה, החלה בגיוס כוח אדם ובחיפוש אחר מנהל פעילות. בנוסף, היא הביאה לארץ מאות אופניים ומנהלת מגעים עם עוד כמה מוסדות אקדמיים וערים כדי להשיק בהם פעילות.

 

במסגרת שיתוף הפעולה המסתמן עם בר־אילן יוכלו הסטודנטים להשתמש באופניים באזור הקמפוס. ככל הנראה, בתחילה הסטודנטים יוכלו להשתמש בהם ללא תשלום.

 

ofo, שנוסדה ב־2014, היא חברת האופניים השיתופיים המובילה בסין. בשנתיים האחרונות היא אחת המחוללות של מהפכת תחבורה, שבמסגרתה עשרות מיליוני סינים עברו לרכוב על אופניים שיתופיים במקום להשתמש באופניים בבעלותם או לנסוע במוניות ואוטובוסים.

 

מודל הפעילות שלה מתקדם יותר מזה של מיזמים עירוניים להשכרת אופניים כמו תל אופן. המשתמשים יכולים לאסוף את האופניים מכל מקום ולהשאירם בכל מקום, ולא רק בתחנות עגינה.

 

בגרסה הראשונה של האופניים, ההשכרה נעשתה על ידי הקלדת קוד אישי שהתקבל באפליקציה, אך בגרסה המתקדמת יותר האופניים נפתחים מרחוק באמצעות סריקת קוד QR. כאשר מסתיימת הרכיבה, אפשר לנעול את האופניים בחזרה ולהשאיר אותם בכל פינת רחוב. החברה פעילה כיום ב־13 מדינות, ומפעילה כ־10 מיליון אופניים בהם משתמשים כ־200 מיליון בני אדם. ביולי היא השלימה גיוס של 700 מיליון דולר, שהתווספו לכ־650 מיליון דולר שגייסה קודם לכן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x