שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

מאחורי הקלעים של המירוץ להסתדרות

קמפיינים אגרסיביים, ספאם והסתרת תאריך הבחירות. מאות אלפי חברי ההסתדרות הותקפו בהודעות זבל מהמועמדים ורבים מהם התלוננו כי קווים רבים נחצו

מיקי פלד וויקי אוסלנדר 08:4123.05.17
כחצי מיליון בעלי זכות הצבעה יילכו היום לקלפי כדי לבחור את יו"ר ההסתדרות הבא — אבי ניסנקורן או שלי יחימוביץ'. הקמפיין שניהלו שני המתמודדים בחודשים האחרונים היה בוטה במיוחד, וכלל בעיקר השמצות.

 

מאות אלפי חברי ההסתדרות הותקפו בהודעות זבל מהמועמדים ורבים מהם התלוננו כי קווים רבים נחצו. לא רק בגלל הסגנון שהפך ליותר בוטה ומשמיץ, אלא בעיקר משום שהודעות רבות לא אפשרו הסרה מרשימת התפוצה. הודעות מסוג זה אינן חוקיות ומי שקיבל אותן בעל עילה לתביעה. אותן הודעות אף יצרו מצג שווא כאילו נשלחו על ידי אתרי חדשות מוכרים. הודעות SMS בזמן בחירות לארגון ציבורי גדול הן דבר שבשגרה, כל עוד אנשי הקמפיין מקפידים על הודעה ברורה לגבי זהות השולח ומעניקים אפשרות הסרה. אפילו חוק הספאם, שנועד להגן על הציבור מפני פרסום ללא הסכמה, מחריג את ההוראה לעניינים פוליטיים.

 

למרות השיטה הדומה ששני המועמדים נקטו, קיים הבדל גדול במטרות הקמפיינים, שמסתכם במה שלא מופיע בכרזות של ניסנקורן ומופיע בצורה בולטת בשל יחימוביץ' - מועד יום הבחירות.

 

המטרה של ניסנקורן הוא לאחוזי הצבעה נמוכים יחסית, שיכולים להבטיח השפעה גדולה יותר של ראשי ועדים, איגודים ומרחבים שמביאים את העובדים לקלפי. המטרה של יחימוביץ' היא להגדיל את אחוזי ההצבעה ובעיקר שיבואו כמה שיותר בוחרים שאין להם יו"ר ועד חזק שימשוך אותם לקלפי.

 

בניין ההסתדרות בתל אביב בניין ההסתדרות בתל אביב צילום: צביקה טישלר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x