• תפריט
בארץ

תושבי רמת אביב נגד מעבר הרכבת הקלה בתוך השכונה

התושבים הגישו התנגדויות ל"קו הירוק" שאמור להיפתח בשנת 2024 ולחבר בין אזור חולון דרך רמת אביב ועד להרצליה. התושבים טוענים שעל הוועדה לשקול מחדש את העברתו של המקטע בשכונתם, או לחילופין לבחור בפתרון של "מנהור מלא ברחובות אינשטיין ולבנון"

ליאור גוטמן 13:1225.04.17

מאות מתושבי רמת אביב הגישו התנגדות למעבר תוואי הרכבת הקלה בתוך השכונה. מדובר בהתנגדויות ל"קו הירוק" שאמור להיפתח בשנת 2024 ולחבר בין אזור חולון דרך רמת אביב ועד להרצליה.

 

ההתנגדויות הוגדו לועדת לתשתיות לאומית (ות"ל)במסגרת דיון שמתקיים שם היום בנושא, זאת באמצעות עוה״ד ענת בירן וורד מאירוביץ.

 

הטענה העיקרית שתוואי הרכבת יפגע באופן קשה ביותר בשכונה ויפלג את חלקה הצפוני והדרומי, ואף יוביל לכאורה לפגיעה בתנועת הרכבים והולכי הרגל, בין היתר באמצעות ביטול מעבר חצייה מרכזי, ביטול פניות לכלי רכב, ביטול נתיבי תחבורה, ביטול חניות ברחובות ויצירת עומסים". עוד טוענים שם שבתקופת ההקמה צפויים להתקיים מטרדים קשים ביותר, כאשר דווקא סעיף זה הוא ה"ברור מאליו" ומלווה כל פרויקט תשתית באשר הוא.

 

עבודות על הרכבת הקלה (ארכיון) עבודות על הרכבת הקלה (ארכיון) צילום: שאול גולן

 

 

עוד טוענים התושבים שחלק מהעבודות אמורות ליצור שיקוע של תחנת רכבת בצומת הרחובות נמיר ואינשטיין אשר מחייב לתפיסתם "יצירת חפיר עצום ומצידיו חומות גבוהות בתוך שכונת המגורים בגובה של כ- 24 מטר(!) חפיר זה מלבד ההשפעות הקשות הקבועות שלו גורר אחריו עבודות עצומות בתקופת הביניים באופן שעלול לאמלל את חיי התושבים, כך שאחד מהפתרונות המפורטים בתסקיר ההשפעה על הסביבה למקטע זה הוא מתן אפשרות לדיירים להתפנות לבתי מלון בשעות הלילה", אומרים שם.

 

לפיכך, התושבים טוענים שעל הוועדה לשקול מחדש את העברתו של המקטע בשכונתם, או לחילופין לבחור בפתרון של "מנהור מלא ברחובות אינשטיין ולבנון כולל משכו במנהרה מתחת לאוניברסיטת תל אביב", יצוין שטענות דומות שהוגשו בעבר במקטעי עבודה אחרים (למשל רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן) נפסלו על הסף בשל הצורך להכין תכנית תוואי חדשה ובשל התייקרות עד פי 5 בעלות העבודות. יצוין שעלות הקו הירוק כבר תוקצבה בחוק ההסדרים האחרון ואם לא יתבצע בו שינוי עלותו תהיה היקרה מבין כל פרויקטי התשתיות שבוצעו בישראל עם תג מחיר של כ-20 מיליארד שקל. לשם השוואה, עלות "הקו האדום" שנחפר בימים אלו (פ"ת-ת"א- בת ים) היא כ-17 מיליארד שקל.

מנת"ע נמסר, "במקביל לבניית הקו האדום של הרכבת הקלה, משרד התחבורה ונת״ע מקדמים את תכנון הקו הסגול והקו הירוק אשר ישרתו מיליוני תושבים ובהם אלפי סטודנטים הלומדים באוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת תל אביב ומוקדי ביקוש נוספים. מלבד הנגישות היעילה והמהירה, הקוים הסגול והירוק ובצירים הסמוכים להם, יפחיתו את זיהום האוויר והרעש וישפרו את איכות החיים של מאות אלפי תושבים בתל אביב ובגוש דן. אנו מודעים לחשש ולחוסר הוודאות של חלק מהתושבים ונפעל ככל שניתן על מנת להפיג את אותם חששות אך בד בבד, נמשיך במקצועיות ובנחישות להביא לעידן תחבורתי חדש באמצעות הקמת מערכת הסעת המונים המשלבת רכבות קלות בנסיעה תת קרקעית ועילית, בדומה לערים מפותחות בעולם כולו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x