$
בארץ

דו"ח: נהגי אגד מאחרים יותר לעומת נהגים של תחבורה ציבורית אחרות

הדו"ח של ארגון "15 דקות" מתייחס לרבעון הראשון של 2017, וממנו עולה שהנוסעים רשמו 185 תלונות שירות על אגד, זאת לעומת 66 תלונות שכוונו נגד חברת "מטרופולין" ו-65 תלונות שכוונו נגד חברת דן. גם בתחום ה"דילוג על תחנה" אגד רשמה את מירב התלונות

ליאור גוטמן 12:0825.04.17
קואופרטיב התחבורה הציבורית אגד בולט באיחורים, פי 3 יותר מהמפעילים הבאים אחריו. כך עולה מביקורת שערך ארגון "15 דקות" בין אלפי משתמשים בתחבורה ציבורית, לרבות רכבת ישראל. הדו"ח נאסף תוך שימוש בנתוני אלפי נוסעים שדיווחו על כ-450 קווים שונים ברחבי הארץ.

 

מדיווחי הציבור עולה כי הוא סובל מהפרות של תנאי הרישיון על ידי מפעילי התחבורה הציבורית: אוטובוסים או רכבות אינם עומדים בתכנון שנקבע על ידי משרד התחבורה – הם מאחרים לצאת בזמן מתחנת המוצא או שאינם יוצאים כלל. תופעה נפוצה אחרת היא של אי-עצירת אוטובוסים לנוסעים הממתינים בתחנה (בשל צפיפות או מסיבות אחרות).

 

אוטובוס של אגד. מוביל באיחורים אוטובוס של אגד. מוביל באיחורים צילום: נמרוד גליקמן

 

הדו"ח שהופץ מתייחס לרבעון הראשון של 2017, וממנו עולה שהנוסעים רשמו 185 תלונות שירות על אגד, זאת לעומת 66 תלונות שכוונו לחברת "מטרופולין" ו-65 תלונות שכוונו לחברת דן. גם בתחום ה"דילוג על תחנה" אגד רשמה את מירב התלונות עם 62 תלונות ברבעון הראשון של השנה, כאשר אחריה ממוקמים קווים (57 דילוגים על תחנה) ודן (55 דילוגים).

 

הממצאים של ארגון 15 דקות תואמים ממצאים דומים שיש בידי משרד התחבורה. רק בפברואר האחרון קנס המשרד את אגד על שירות לקוי לנוסעים באזור ירושלים. באופן אירוני, אגד מתמודדת בימים אלו על מכרז ההפעלה של הרכבת הקלה בתל אביב כאשר התלונות שמופיעות מולה בתחום השירות ללקוחות התחבורה הציבורית אמורים להטריד את משרד התחבורה.

 

"הגיע הזמן שמשרד התחבורה יבצע את תפקידו כרגולטור ויפקח באופן מלא ורציף על שירותי התחבורה הציבורית. ההזנחה הקיימת בעיקר בתחום תשתיות ההעדפה לתחבורה הציבורית, לצד המחסור בנהגים והיעדר הפיקוח, פוגעים ישירות בציבור הנוסעים. כמו כן, הציבור מדווח שאין כתובת אמיתי לפניות ותלונות הציבור במשרד התחבורה. מוקד 15 דקות מעודד את הציבור לדווח ולהתלונן על ליקויים בתחבורה הציבורית בכל האמצעים העומדים לרשותו, לרבות האפליקציה שהשיק הארגון. לציבור יש כוח לשפר את השירות שמגיע לו", טוענים בארגון, ומחדדים ש"בשנה החולפת חריגה זניחה בתפעול של פחות מ-2% בכלל המדדים שנבדקו . הפער נובע מכך שמשרד התחבורה אינו משתמש בנתוני ה- GPS המדויק שברשותו, אלא בבקרי שטח מעטים באופן מדגמי. כך למשל, כאשר בירושלים בעקבות תלונות הציבור נערכה בדיקה קפדנית עם בקרים רבים, נמצאו חריגות בשיעור של 12%".

 

תגובות 

 

מאגד מסרו בתגובה שלגבי קווים בעייתים (דוגמת קו 19, שנע בירושלים מהר הצופים להדסה עין כרם) סוכם באחרונה שיופעל החל מהחודש הקרוב עם אוטובוסים מפרקיים כדי לתת מענה טוב יותר לצורכי הנוסעים ולעומס בקו זה, תוך שמירה על התדירות הקיימת, וללא צורך בגיוס נהגים נוספים. השינוי מבוצע בתאום ובאישור משרד התחבורה. באשר לקו 419 (בית שמש - ירושלים) מדובר בקו המופעל על ידי חברת פסגות, עבור אגד, וזאת לאור הקשיים בגיוס נהגים בירושלים.

 

"אגד זיהה את השירות הלקוי בקו ואכן, לאור חוסר שביעות הרצון של אגד מהמענה הוחלט באחרונה להשיב את תפעול הקו, כך שיהיה באמצעות אוטובוסים ונהגי אגד והשינוי כבר החל להתבצע וימשך בהדרגה. אגד נערך באמצעות הקצאת נהגים לטובת קו זה. אנו מאמינים כי שינויים אלה יביאו לשיפור מיידי בשירות בשני הקווים, לטובת ציבור הנוסעים", מסכמים שם.

 

ממטרופולין נמסר בתגובה: "בכל הנוגע לתדירות הקווים, מטרופולין פועלת בהתאם להנחיות משרד התחבורה ולפי המלצותיו.

יחד עם זאת, בהתייחס לקו 90, ולאור הביקוש הגבוה אליו, הוגשה לאחרונה בקשה מיוחדת לתוספת שירות, במטרה לצמצם את העומסים הגדולים על הקו. במקביל ובנוסף, הוכנסו שינויים רבים בשבועות האחרונים למפת התחבורה הציבורית באזור השרון, והושקע מאמץ ניכר לשיפור השירות, הן באמצעות השקות של קווים חדשים והן באמצעות התאמת הקווים הקיימים לצרכי הנוסעים. בחודש האחרון כבר ניתן לראות ולהרגיש את השיפור בשטח. מטרופולין פועלת במשותף עם ארגוני הצרכנים השונים, לרבות ארגון 15 דקות, על מנת לאתר מוקדי שירות בעיתיים ולטפל בהם כנדרש". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x