• תפריט
בארץ

הלילה ייפתח מקטע נוסף בכביש 531 - כביש החוף יתחבר עם כביש חוצה ישראל

בנוסף יפתח לתנועה החיבור של כביש 20 (נתיבי איילון) עד לכביש 2 באזור שפיים. שר התחבורה ישראל כץ: "כביש 531 הוא הרבה יותר מכביש, מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת גם מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות"

ליאור גוטמן 13:3903.04.17
משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, יפתחו הלילה (ב') מקטע חדש בכביש 531, כאשר הקטע החדש שעומד לרשות הציבור הוא זה בצומת רעננה מרכז. בנוסף יפתח לתנועה החיבור של כביש 20 (נתיבי איילון) עד לכביש 2 באזור שפיים.

 

"כביש 531 הוא הרבה יותר מכביש, מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת גם מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות. לאורך הכביש נבנו 36 גשרים ומנהרות, ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. מאמץ מיוחד הושקע בשמירה על הטבע והנוף, ובהפחתת זיהום האוויר והרעש בישובים הסמוכים" אמר שר התחבורה ישראל כץ. מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הוסיף שמדובר במימוש חלום עבור תושבי השרון שחיכו לכביש שנים רבות.

 

כביש חדש 531 כביש חדש 531 צילום: חברת נתיבי ישראל

 

הפתיחה של מקטע הכביש הנוכחי הייתה ידועה מראש וזאת לאחר שבסוף 2016 נפתח המקטע שמחבר את רעננה עם אזור כפר שמריהו, כאשר המקטע הראשון לתנועה נפתח כבר בתחילת שנה שעברה.

 

פרויקט כביש 531 זכור בתולדות מגזר התחבורה המקומי כאחת מהלאמות הפרויקטים הכי לא הגיוניות שנרשמו פה. מי שזכתה בפרויקט המקורי, וזאת במסגרת מכרז ממשלתי, היתה שפיר הנדסה, שקיבלה את הרישיון ביולי 2008 והייתה אמורה לבנות את הפרויקט ולפתוח אותו כבר ב-2012 וזאת בעלות של 2.4 מיליארד שקל. שפיר והמדינה הסתכסכו על עלויות הבנייה ובפברואר 2010 ביקשה שפיר מהמדינה הקלות בטענה שהמשבר הפיננסי מנע ממנה להשיג את כל מקורות המימון.

 

המדינה התעקשה על קיום הפרויקט והלאימה אותו מידי שפיר, או אז הוא פוצל לכמה מקטעים כאשר כל אחד מהם ניתן לקבלן אחר. אם לא די בכך, חלק מהתכנון שודרג לטובת הרכבת.

 

השורה התחתונה היא שעלות הפרויקט זינקה מ-2.4 מיליארד שקל במקור לכ-4.6 מיליארד שקל בסופו, כאשר מועד הפתיחה זז כאמור מ-2012 לשנת 2017 (עבור המקטע הנוכחי).

בטל שלח
    לכל התגובות
    x