$
בארץ

הסתיימה השביתה: הסכם קיבוצי חדש בחברת נמלי ישראל

בין הצדדים סוכם על תוספת שכר של 5% לעובדי דור א' בחברת נמלי ישראל ותוספת שכר של 13% לעובדי דור ב'. במקביל הסתיימו השיבושים בהם נקטו עובדי נמל אשדוד בהוראת בית הדין

ליאור גוטמן 19:0116.03.17
ההסתדרות הכללית חתמה היום (ה') על חוזה שכר קיבוצי חדש בחברת נמלי ישראל. החוזה מסיים למעשה את השביתה שהחלה שם לפני מספר ימים כשקרוב למאה איש הפסיקו לקדם את הפרויקטים לבניית שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד. במקביל, הסתיימו גם העיצומים בנמל אשדוד בהוראת בית הדין לעבודה. 

 

לפי הודעת ההסתדרות, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, חתם על מסמך הבנות מול הנהלת חברת נמלי ישראל (חנ"י). בין הצדדים סוכם על תוספת שכר של 5% לדור א'; תוספת שכר של 13% לעובדי דור ב'; ותוספת שכר שקלית לעובדים בעלי השכר הנמוך ביותר. עוד הוחלט כי במידה שעובדי מחלקות הים בנמלי חיפה ואשדוד ייקלטו בחברת נמלי ישראל המהלך יעוגן בהסכמה בין הצדדים. עובדי מחלקת הים הם העובדים שמטפלים בכניסת וביציאת האוניות מהנמלים, לרבות שירותי ניתוב למעגנים השונים.

 

מכולות בנמל אשדוד מכולות בנמל אשדוד צילום: גדי קבלו

 

העיצומים בנמל אשדוד נעצרו

 

במקביל, בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הורה לעובדי נמל אשדוד שלא לשבש את העבודה, זאת לאחר שבימים האחרונים נרשמו שם עיצומים שונים שעיקרם סירוב לעבוד שעות נוספות במשמרות שם.

 

הנהלת נמל אשדוד היא זו שפנתה לביה"ד בטענה שעובדי סקטור התפעול גרמו לשיבושים והאטה בקצב עבודת הנמל ולנזקים חמורים, הן ללקוחות הנמל והן לכלל המשק, ובתוך כך פגיעה קשה במוניטין הנמל. בהנהלת הנמל אמרו שמקור השיבושים הוא שורת מאבקי כח שבין העובדים על רקע ההתארגנות של עובדים בנמל לפרישה מההסתדרות הכללית ורצונם להיות מיוצגים על ידי ההסתדרות הלאומית.

 

בדיון שהתקיים בפני הרכב שבראשו השופט, משה טוינה, קיבל כאמור בית המשפט את עמדת הנהלת נמל אשדוד והורה לעובדים לשוב לעבודה מלאה וסדירה על פי ההסכם הקיבוצי החתום.

 

את הנהלת נמל אשדוד ייצג עו"ד יעקב מלישקביץ, שותף במשרד נ.פינברג ושות'. 
בטל שלח
    לכל התגובות
    x