$
בארץ

כץ וכחלון רוצים למנות את דן הראל ליו"ר ללא שכר בנתיבי איילון

הראל כיהן בעבר כסגן רמטכ"ל ולאחר שיחרורו כיהן כמנכ"ל משרדי התחבורה והביטחון. כהונתו במשרד התחבורה הייתה קצרה והוא התפטר על רקע חילוקי דעות עם כץ, אך במשרד התחבורה טוענים שלא נותרו משקעים בין השניים

ליאור גוטמן 10:1415.02.17
שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר משה כחלון החליטו להציב את אלוף (מיל) דן הראל לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת נתיבי איילון. הראל כיהן בעבר כסגן רמטכ"ל ולאחר שיחרורו כיהן כמנכ"ל משרדי התחבורה והביטחון. כהונתו במשרד התחבורה הייתה קצרה במיוחד וארכה פחות משנה בסיומה התפטר הראל על רקע חילוקי דעות עם כץ בנוגע לניהול התחבורה הציבורית. מאז, כך טוענים במשרד התחבורה, לא נותרו משקעים.

 

כץ אמר שלהראל כישורים רבים והוא יוכל לתרום מניסיונו הרב ויכולותיו, "לקידום יעדי הממשלה והחברה ובראשם פיתוח תשתיות לתחבורה ציבורית מתקדמת בגוש דן". באופן מפתיע, אם מועמדותו תאושר הראל יכהן שם ללא שכר.

 

הראל. במשרד התחבורה טוענים כי למרות התפטרותו בינו לבין כץ לא נותרו משקעים הראל. במשרד התחבורה טוענים כי למרות התפטרותו בינו לבין כץ לא נותרו משקעים צילום: נמרוד גליקמן

 

בענף התחבורה הביעו תמיהה על המינוי בשל העובדה שמספר הפרויקטים של נתיבי איילון, כמו גם המחזור הכספי שלה, נמוכים יחסית, מה שמעלה את השאלה האם החברה קטנה יחסית במידותיה על הראל. נתיבי איילון נוהלה עד לפני שנה בחלוקה שווה בין ממשלת ישראל לעיריית תל אביב ורק לפני כחצי שנה עברה מוטת הניהול לידי המדינה. הפרויקטים העיקריים שלה הוא ניהול מכרז הנתיבים המהירים שיקיפו את תל אביב כמו גם המיזם להקמת רשת שבילים לאופניים במטרופולין דן. אחד הפרויקטים העתידיים שלה הוא הקמת עיר הרפאים עבור מיזם המכוניות האוטונומיות שנבחן בישראל. במשרד התחבורה אומרים שבכוונת המדינה לתת בידי החברה עוד פרויקטים בעתיד.

 

מועמדותו של הראל לתפקיד כפופה לאישור הוועדה למינויים בחברות הממשלתיות, בראשות השופטת (בדימוס), בלהה גילאור ודירקטוריון חברת נתיבי איילון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x