שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

אל על מזהירה: התפטרות הטייסים המפקחים תשבית את כל הטיסות

ההנהלה פנתה לביה"ד לעבודה בבקשה למנוע את התפטרותם של כמה טייסים מתפקידם כמפקחים בחברה. לדבריה, הדבר עלול לגרום לכך שלא תתאפשר הפעלת טיסות החברה

תומר הדר 15:5614.02.17

הסכסוך באל על מחריף: ההנהלה פנתה היום (ג') לבית הדין לעבודה בבקשה למנוע את התפטרותם של כמה טייסים מתפקידם כמפקחים בחברה. על פי הודעת החברה, התפטרות הטייסים עלולה לגרום לכך שלא תתאפשר הפעלת טיסות החברה. הדיון נקבע למחר ב-09:00 בבית הדין בתל אביב.

 

 

 

החברה מדגישה כי ללא המפקחים היא לא תוכל לטוס, דבר שיגרום לה נזקים שאינה יודעת להעריך בשלב זה. לאור זאת פנתה אל על לבית הדין בבקשה להצהיר כי התפטרות המפקחים מהווה שביתה שלא כדין.

 

 

 

עיקר הסכסוך ההולך ומסתבך בין אל על לטייסיה נוגע כעת להסדרת מעמד טייסי החברה הוותיקים שגילם הוא מעל 65. טייסים אלה משמשים בתפקידי הדרכה בחברה ולכן אינם מקבלים שכר זהה לזה של שאר הטייסים. רק הבוקר הסתבך הסכסוך בין הצדדים, לאחר שמגעים בין אל על וטייסיה עלו על שרטון בלילה.

 

לפי הודעת אל על מהבוקר, נציגי הטייסים בנציגות העובדים נטשו בהפגנתיות את שולחן המו"מ והביכו את יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. הטייסים מצדם טוענים בדיוק ההיפך - שמי שפוצץ את הדיון הוא לא אחר מאשר מנכ"ל החברה, דוד מימון. גם ניסנקורן מסר מצדו כי "ועד הטייסים לא פוצץ את המו"מ וכי נציגי הוועד לא חזרו בהם מההסכמות שהושגו בימים האחרונים".

 

הרקע לפיצוץ במגעים הוא סירובם של הטייסים, כך טוענת אל על, לדרישת ההנהלה לבצע תשעה ימי הדרכה בממוצע לחודש תמורת שכר של למעלה מ-50 אלף שקל. הטייסים דחו את הדרישה על הסף, כך נמסר.

 

כאשר טייס מגיע לגיל 65 אסור לו, על פי חוק בינלאומי, להטיס מטוסים באופן מסחרי. מכיוון שכך, חברת אל על מעבירה טייסים שגילם מעל 65, לתפקידים במערך ההדרכה שלה. אלא ששכר הבסיס של מדריך באל על, נמוך בחצי משכרו של טייס אשר מטיס מטוס באופן פעיל. הטייסים שגילם הוא מעל לגיל זה דורשים שכר שמשתווה לשכרם של טייסים פעילים ולא שכר שניתן למדריך, מכיוון שהדבר פוגע בשכרם הפנסיוני, והחברה כאמור מסרבת לדרישה זו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x