שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

אל על: הטייסים נטשו בהפגנתיות את המו"מ והביכו את ניסנקורן

חברת התעופה הודיעה כי לא הושגה הסכמה בסוגיית ימי ההדרכה של הטייסים הוותיקים וכי נציגי העובדים נטשו את שולחן הדיונים. ועד הטייסים: לא נטשנו את הדיון, המנכ"ל הגיע בכוונה לפוצץ את המו"מ

תומר הדר 08:1714.02.17

עשן לבן? כנראה שלא. לפי הודעת אל על, נציגי הטייסים בנציגות העובדים נטשו בהפגנתיות את שולחן המו"מ והביכו את יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. הטייסים מצדם טוענים בדיוק ההיפך - שמי שפוצץ את הדיון הוא לא אחר מאשר מנכ"ל החברה, דוד מימון.

 

אתמול, לאחר פגישת משא ומתן קצרה בנסיון נוסף להגיע להסכמות בסוגיית הטייסים הוותיקים, נטשו נציגי הטייסים את שולחן המו"מ, נמסר. הרקע לפיצוץ במגעים הוא סירובם של הטייסים, כך טוענת אל על, לדרישת ההנהלה לבצע תשעה ימי הדרכה בממוצע לחודש תמורת שכר של למעלה מ-50 אלף שקלים. הטייסים דחו את הדרישה על הסף, נמסר.

 

כאשר טייס מגיע לגיל 65, על פי חוק בינלאומי, אסור לו להטיס מטוסים באופן מסחרי. מכיוון שכך, חברת אל על מעבירה טייסים שגילם מעל 65, לתפקידים במערך ההדרכה של החברה. אלא ששכר הבסיס של מדריך באל על, נמוך בחצי משכרו של טייס אשר מטיס מטוס. הטייסים שגילם הוא מעל 65 דורשים שכר שמשתווה לשכרם של טייסים פעילים ולא שכר שניתן למדריך, מכיוון שהדבר פוגע בשכרם הפנסיוני. והחברה, כאמור מסרבת לדרישה זו.

 

מוועד טייסי אל על נמסר: "הדבר היחיד שמביך היא הדרך בה המנכ"ל הכושל של חברת התעופה הלאומית משקר לתקשורת בלי להתבלבל.

1. בניגוד להודעתו - הטייסים לא 'נטשו' את הדיון.

2. מי שהמליץ לסיים את הדיון היה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. הוא עשה זאת לאחר שמנכ"ל החברה דוד מימון חזר בו מהסכמות קודמות, העלה דרישות חדשות - וסרב להתפשר עליהן.

3. דוד מימון הגיע לדיון בכוונה לפוצץ את המו"מ, ולראיה - הוסכם שהצדדים יגיעו עם עורכי דין במטרה לנסח סופית את ההסכמות, אלא שהיחיד שהגיע בלי עורכי דין היה מנכ"ל החברה דוד מימון.

4. אין ספק שהאגו של המנכ"ל רוצה לנצח את עובדיו הטייסים. זוהי גישה לא חכמה. מנהל ראוי לא היה מנסה "לנצח" את עובדיו אלא פועל ליישר את ההדורים ולצאת לדרך חדשה למען העובדים, הנוסעים והחברה, שלטייסים ולכלל העובדים היא בית קבוע, ודוד מימון רק גר בו בשכירות".

טייסים. אילוסטרציה טייסים. אילוסטרציה צילום: shutterstock

 

 

בשבוע שעבר, לאחר שבית דין לעבודה קבע שעל טייסי אל על להימנע משיבושי טיסות - הוראה אותה הפרו הטייסים - שבה אל על להשתמש במטוסים חכורים. אחד מסלעי המחלוקת המהותיים בין אל על לטייסים היה נושא חכירת המטוסים, כלומר השימוש במטוסים וצוותים שאינם של אל על. במסגרת ההסכם שנחתם בשעתו מול הטייסים התחייבה אל על לחדול משימוש במטוסים חכורים, ואולם לטענת הטייסים בשבוע שעבר, מטוס חכור ראשון הגיע לנתב"ג כדי לשרת את נוסעי החברה בהיעדר חלופה אחרת למקרה שבו טייסי אל על ישבתו.

 

יום לאחר מכן, ב-8.2, הודיע ועד טייסי אל על, כי גובשה טיוטת הסכם בין טייסי אל על להנהלת החברה. ואולם בהנהלת אל על הדגישו שלא הושגו הסכמות. בעת האחרונה ניצת מחדש הסכסוך בין טייסי אל על להנהלת החברה, לאחר שהמשבר בין הנהלת אל על לטייסיה בשלהי 2016 על תנאי השכר של הטייסים אומנם נפתר - אך לא נמצא כל פתרון תעסוקתי לטייסים ותיקים - שגילם הוא 65 ומעלה. על פי תקנות טייס בינלאומיות שבתוקף משנת 2014, הטייסים הותיקים מנועים מלטוס מעל גיל 65 - מה שגרם לאל על להציבם בתפקידי הדרכה, המביאים לקיצוץ שכר של עשרות אחוזים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x