$
בארץ

נמל אשדוד ינפיק לראשונה אג"ח סחירה

בכוונת החברה לגייס 150 מיליון שקל. בנוסף השקיע הנמל 50 מיליון שקל בתשתיות כדי להתמודד עם הנמל החדש שיפתח בעיר ב־2020

ליאור גוטמן 08:3710.01.17
הנהלת נמל אשדוד קיבלה החלטה לבצע הנפקת אג"ח סחיר ראשון בתולדותיה כבר במהלך אפריל הקרוב. ההחלטה על ההנפקה כבר "מסתובב" בנמל מזה כשנתיים וביולי 2015 דיווח כלכליסט על השלמת הנפקה במהלך 2016 לפי שווי של כ-1.2 מיליארד שקל. מה שקרה מאז הוא שנמל אשדוד לא השלים את הסכמי השכר מול העובדים, מה שלא אפשר פרסום תשקיף מלא.

על פי תוכניות הנמל, ההנפקה תצא לדרך בר באפריל הקרוב ובסכום שנע בין 120 ל150 מיליון שקל כאשר התשקיף יתבסס על דו"חות סוף 2016. למרות שמדובר בסכום קטן יחסית למחזור שם, בהנהלה מקווים להשיג רף חדש של ממשל תאגידי ורק מעצם העובדה שגיוס חוב באמצעו הנפקת אג"ח סחיר לראשונה בתולדות הנמל תחייב רישום למחסר בבורסה בתל אביב, כך שחברת נמל אשדוד תצטרף לחברת החשמל, רכבת ישראל ונתיבי גז, ותהפוך לחברת תשתית ממשלתית מדווחת.

 

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד מסר בתגובה ש"דירקטוריון חברת נמל אשדוד החליט על גיוס החוב, בדרך של הנפקת אג"ח אשר ייסחרו בבורסה לניירות ערך בת"א. חברת הנמל כבר השלימה את ההיערכות לדיווח הכספי בהתאם לכללי החשבונאות והתקינה הנדרשת בשוק ההון'.

 

נמל אשדוד נמל אשדוד

 

השקעה של 50 מיליון שקל בציוד

 

מהלך נוסף של הנמל הוא שדרוג הציוד הקיים והעמקת הרציפים במטרה להתמודד מול הנמל החדש שמוקם שם "מתחת לאף" של הנמל הקיים תוך פתיחת תחרות רשמית בענף הספנות. הנהלת הנמל השקיעה לאחרונה כ-50 מיליון שקל בשדרוג המנופים והרציפים שלה כך שהנמל יוכל לקלוט אוניות שמובילו 14 אלף מכונלות. עד היום הנמל היה מוגבל בתשתיות שלו שם לקליטת אוניות ענק, והחשש הגדול היה שבעוד שלוש שנים יפתח שם נמל חדש ש"יגנוב" לו את נתחי שוק בתחום הפריקה וההעמסה של מכולות מטען.

 

כזכור, בתחילת 2020 אמור להפתח באשדוד נמל ימי חדש אותו בונה בימים אלו חברת צ'יינה הארבור הסינית. הנמל החדש ממוקם כמה ק"מ בודדים מצפון לנמל הקיים ובהשקעה של כ-3.3 מיליארד שקל. עם פתיחתו הוא אמור להוות דוגמה לנמל מודרני עם יכולת אוטומציה גבוהה ואיוש משרות נמוך וללא ועדי עובדים מציקים. מי שאמור להפעיל את הנמל החדש לאורך 25 שנה TIL ההולנדית שזכתה במכרז הממשלתי להפעילו.

 

יו"ר חדש בדרך?

 

בתוך כך, בימים האחרונים הגישו שרי האוצר והתחבורה את מועמדותה של אורנה הוזמן בכור לתפקיד דירקטורית בנמל אשדוד. הוזמן בכור כיהנה בעבר כמנכ"לית משרדי הפנים, האנרגיה והמים והנגב והגליל, וברשותה 11; שנות ניסיון של ניהול ציבורי בכיר. במדיה ומועמדותה תאושר הוזמן בכור יכולה להתמנות כיו"ר דירקטוריון הנמל וזאת קרוב לשלוש שנים שהנמל מתפקד ללא יו"ר דירקטוריון קבוע.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x