$
מחפשי עבודה

כך תשיבו על השאלה "למה כדאי לנו להעסיק אותך" בראיון עבודה

נצלו את ההזדמנות ותנו דוגמאות ספציפיות להצלחה בתפקידים קודמים ואל תתפתו להפריז בכישוריכם

שירות כלכליסט 21:0013.10.16

"למה כדאי לנו להעסיק אותך?" היא אחת השאלות השכיחות ביותר שעולות בראיונות עבודה. לדבריה של לין טיילור, מומחית להתנהגות במקום העבודה, זו גם אחת השאלות החשובות ביותר. לטענתה, השאלה הזו מעניקה לכם את ההזדמנות הטובה ביותר לסגור את העסקה ולהבטיח שיעסיקו אתכם. השאלה נובעת בעיקר מרצון המראיינים שתשכנעו אותם שאתם המועמדים הטובים ביותר לתפקיד. כדי למצוא את התשובה המושלמת עליכם לבוא מוכנים מראש וללמוד על החברה ועל התפקיד המוצע. בצורה כזו תוכלו להתאים את הכישורים והניסיון שלכם לצרכים הספציפיים של החברה.

באתר ביזנס אינסיידר פירסמו 5 טיפים למציאת התשובה הטובה ביותר לשאלה:

 

1. חפשו רמזים בזמן אמת:

בזמן שהמראיין מספר לכם על המשרה והדרישות, חשבו על מילות מפתח מהרקע שלכם שיעזרו לכם לספק תשובה מכוונת מטרה. עם זאת, טיילור מציינת שעליכם להקפיד לשמור על קשר עין עם המראיין, גם בזמן שאתם מנסים להעלות בזיכרונכם כישורים רלוונטיים. "מכיוון שעכשיו יש לכם יותר מידע על הדרישות של המשרה, זה הזמן לשים דגש על הקידום העצמי", אומרת טיילור. "אם לדוגמה החברה מפרסמת את שירות הלקוחות האיכותי שלה, אתם יכולים לציין כיצד המומחיות שלכם בשירות לקוחות שילשה את הרווחים של החברה הקודמת שבה עבדתם או כיצד היא עזרה לפתח את העסק".

 

2. התמקדו בנקודות המפתח:

הציגו את התמונה הרחבה - כלומר ספקו סקירה כללית של ההתאמה שלכם לתפקיד שתכלול פירוט של משך הזמן בו עבדתם בתפקיד מסויים בחברות שונות, תחומי ההתמחות שלכם, הכישורים הטכניים, ההכשרה וההשכלה. "אולי זכיתם לקידומים רבים או שקיבלתם יותר תחומי אחריות, הישגים שיכולים להעיד על הערך שאתם יכולים להציע לחברה", היא אומרת.

 

ציינו את ההישגים שלכם - זו ההזדמנות שלכם לדבר בצורה מפורטת יותר על פרויקטים מסוימים שיכולים להציג את הכישורים והמומחיות שלכם. "התוצאות הן מה שחשוב, אך דאגו לציין כיצד התרומה שלכם עזרה לחברה, וכיצד המיומנויות שלכם יכולות להשפיע בצורה דומה בחברה החדשה", מציינת טיילור. עם זאת, זכרו להיות תמציתיים.

 

הדגישו שיש לכן כישורים אישיים מעולים - אם יש לכם כמה כישורים פחות מקצועיים אבל עדיין כאלה שלהערכתם יכולים לתרום להצלחתכם בתפקיד, כמו עובדים טוב בצוות, בעלי מוסר עבודה גבוה וכן הלאה, דאגו לציין אותם.

זה הזמן לקידום עצמי אבל אל תספרו שאתם המצאתם את האינטרנט זה הזמן לקידום עצמי אבל אל תספרו שאתם המצאתם את האינטרנט צילום: shutterstock

 

3. הוכיחו שאתם השקעה טובה:

"כל מנהל רוצה להרגיש בטוח ככל האפשר שאתם תספקו לו החזר טוב על ההשקעה", מסבירה טיילור. המנהלים רוצים להימנע מלקיחת סיכונים, ולכן זו ההזדמנות שלכם לתת דוגמאות קונקרטיות מדוע ההעסקה שלכן תטיב עם החברה.

 

דוגמאות טובות הן למשל אם ייעלתם תהליכים וחסכתם אחוז מסויים של כסף לחברה, תכניות חדשות שפיתחתם והעלו את ההכנסות באחוז או בסכום מסויים, דרכים שבהן עזרתם להפחית את התחלופה בחברה או האופן שבו השגתם לקוחות חדשים. טיילור אומרת כי מומלץ לשלב בתיאור בין ההישגים ובין הנתונים (כמו למשל כמה כסף חסכתם לחברה).

 

4. הפגינו התלהבות:

מעבר לתיאור מוצלח של הכישורים שלכם ופירוט הסיבות להתאמתכם לחברה, עליכם לוודא שאתם מדברים בהתלהבות והתרגשות על התפקיד. "לא משנה כמה טוב אתם נראים על הנייר ומציגים את העובדות, הדגמת המוטיבציה שלכם והרצון בקבלת המשרה, הם עדיין גורמים חשובים בראיון", אומרת טיילור. אם כי, שימו לב שההתלהבות שלכם לא חוצה את הגבול והופכת לנואשות. עליכם להראות שאתם מעוניינים במשרה, אך לא זקוקים לה בכל מחיר.

 

5. היו ספציפיים אך תמציתיים:

כשנשאלות שאלות כלליות כמו "למה כדאי לנו להעסיק אותך?" קל לפצוח בנאום ארוך ולהפריז בסיפורים מנותקים מהמציאות כמו למשל שאתם אלה שהמצאתם את האינטרנט. "תהיו מודעים ותמציתיים ואל תגזימו", מציעה טיילור. קל לבדוק את מרבית העובדות שתציינו, אך בכל מקרה אם כן תזכו בעבודה לאחר שהגזמתם בכישוריכם אתם עלולים לגלות שאינכם יודעים מה בדיוק לעשות בעבודתכם החדשה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x