$
בארץ

פרויקט חשמול הרכבת ינוהל ע"י חברת תהל של קרדן אן. וי

החברה תבצע את עבודות התכנון ההנדסי והניהול של מעבר הרכבת משימוש בדיזל לחשמל. היקף העבודות של החברה מוערך ב־50 מיליון שקל

ליאור גוטמן 08:0920.09.16

קבוצת התשתיות תהל, שבשליטת קרדן אן.וי נבחרה על ידי רכבת ישראל לתכנן ולנהל את פרויקט חישמול הקווים. מדובר בתכנון ההנדסי של מעבר המסילות מציוד דיזל לציוד חשמלי, מהלך שהחל בימים אלו ויסתיים במהלך 2019. על פי ההערכות בענף התחבורה חלקה של תהל בתכנון המסילות והחשמול יגיע לכ־50 מיליון שקל.

 

 

תהל תבצע את עבודות התכנון, הניהול, הפיקוח והטיפול בהיבטים הסטטוטוריים בפרויקט. במסגרת הפרויקט תידרש עבודת תיאום עם למעלה מ־70 רשויות מקומיות ועם למעלה מ־60 גופים, בעלי תשתיות ובעלי עניין אחרים לרבות ות"ל, רשות שדות התעופה, קק"ל, כבאות והצלה, פיקוד העורף ורשות העתיקות.  

עבודות תשתית ברכבת תל אביב עבודות תשתית ברכבת תל אביב צילום: פטר קלנר

 

תוכנית החשמול הגדולה של רכבת ישראל אושרה ב־2013 והיא כוללת הסבת כ־500 ק"מ של מסילה להפעלה בציוד חשמלי (420 על ידי רכבת ישראל השאר על ידי חברת נתיבי ישראל), כולל רכש קטרים וקרונות. עלות הפרויקט מגיעה לכ־14 מיליארד שקל.

 

באוגוסט 2015 זכתה חברת בומברדייה הקנדית במכרז לאספקת 62 קטרים ובחודש דצמבר האחרון זכתה סמי (SEMI) הספרדית במכרז לחשמול המסילה. הציוד החדש דורש גם את הארכת הרציפים מ־250 מטר ל־350 מטר.

 

לטענת רכבת ישראל עם המעבר לחשמול היא תגדיל את היקף הנוסעים השנתי שלה מכ־50 מיליון ל־70 מיליון איש כבר בסוף העשור, עם תרומה ניכרת להפחתת זיהום האוויר, רעשי עבודה ורקע ועלויות דלקים (סולר) אותם רוכשת הרכבת כיום.

 

מנכ"ל תהל, סער ברכה, אישר את הפרטים ואמר כי מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בישראל, כיוון שעד היום לא נעו במסילות רכבות חשמליות. "יש לנו אחריות גם על 14 תחנות משנה חשמליות על אורך הקו. הקו לירושלים, שהוא הסיבה לעיקר העבודות עכשיו בתל אביב, יחושמל בזמן ויעבוד בתחילת 2018", סיכם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x