$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

נמל חיפה: נמלי ישראל מסרבת לשחרר שטח אחסון שמגיע לנו

בנמל טוענים כי שטח של 95 דונם, שבו הם רוצים לאחסן מכוניות, שייך להם מתוקף הסכם השכירות. השטח משמש כיום חברות אחרות בנמל

תומר הדר וליאור גוטמן 22:2731.07.16

נמל חיפה פנה לאחרונה אל חברת נמלי ישראל בדרישה לקבל שטח אחסון ששוכן במתחם עורף הנמל המכונה "שטח 95 הדונמים" על מנת לאחסן מכוניות מיובאות נוספות, כך נודע ל"כלכליסט".

 

השטח, לפי טענתם, מגיע לנמל חיפה מכוח הסכם שכירתו, שממנו עולה כי נמלי ישראל מחויבת להשכירו לנמל עד 2019, שיכול להאריך את תקופת השכירות לעשר שנים נוספות.

נמל חיפה נמל חיפה צילום: בלומברג

 

למרות החוזה, בחברה מסרבים להעביר את השטח לנמל חיפה, משום שלטענתם "השטחים שמחוץ לנמלים הם עתודות למשק הנמלי־לוגיסטי כולו, המיועדות לשימושים נמליים ולוגיסטיים המשלימים לפעילות הנמל, ועבור מגוון החברות הפועלות בענף". בנוסף, אין הם רואים בשימוש בתשתיות "כמגרשי אחסנה למכוניות לתקופות ממושכות".

 

שטח 95 דונם, שבעבודות הפיתוח בו שבוצעו על ידי סולל בונה ב־2009 הושקעו כ־36 מיליון שקל וששוויו הכולל עמד על כ־75 מיליון שקל, מהווה שער ליבוא מכוניות. כיום, לקראת כניסת מתווה מיסוי חדש בינואר 2017 שיעלה את המיסוי על מכוניות, יבואני רכב רבים הגבירו את קצב היבוא כדי להימנע מלשלם יותר. כתוצאה מכך, מרכזי הכנסת הרכב ושטחי האחסנה של היבואנים מלאים — והפינוי שלהם מתעכב.

 

שטחי האחסון שברשות הנמל כיום יכולים לאכלס כ־14 אלף מכוניות, והוספת השטח תאפשר אחסון של עוד 7,000 מכוניות.

 

מחברת נמלי ישראל נמסר: "חברת נמלי ישראל המליצה לא אחת לחברות הנמל, שככל שבכוונתן להשתמש בשטחי התפעול שברשותן לאחסון מכוניות, הרי שעליהן להשקיע באופן מיידי במיצוי מקסימלי של שטחים אלה כפי שנעשה בנמלים ברחבי העולם — על ידי הצבת מתקנים לחניית מכוניות לגובה או בהשקעה, בראייה לטווח ארוך, בהקמת מבנה רב קומות ייעודי לאחסנת מכוניות.

 

החברה הציגה את עמדתה המפורטת בסוגיה זו ישירות בפני חברת הנמל ואין בכוונתנו לנהל את הדיון מולה בערוץ נוסף".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x