רכבת ישראל החלה בביצוע נסיעות מבחן בקו בית שאן - חיפה
מדובר בחידוש של "מסילת העמק" ההיסטורית שפעלה בעבר. אורך הקו הוא כ-60 ק"מ והוא כולל חמש תחנות. עלות ההקמה נאמדת בכ-4 מיליארד שקל
12:31
20.07.16
רכבת ישראל החלה אתמול (ג) בביצוע נסיעות מבחן במסילה החדשה שמחברת בין בית שאן לחיפה. מדובר בחידוש של "מסילת העמק" ההיסטורית שפעלה בעבר עוד בימי השלטון העותמאני. אורך הקו הוא כ-60 ק"מ והוא כולל חמש תחנות (לב המפרץ, יקנעם-כפר יהושע, מגדל העמק - כפר ברוך, עפולה ובית שאן). עלות ההקמה, עליה פיקחה חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) נאמדת בכ-4 מיליארד שקל. נכון להיום נסיעות המבחן מתבצעות במהירות של 120 קמ"ש כאשר פתיחת הקו, שמתוכננת סביב חול המועד סוכות, תעלה את המהירות ל-160 קמ"ש. זמן הנסיעה, כלולל עצירה בתחנות, נאמד ב-50 דקות.
קראו עוד בכלכליסט:

רכבת ישראלצילום: ערן יופי כהן
בתוך כך, משרד התחבורה הורה לקדם את התכנון הסופי של מסילת הרכבת שתחבר בין כרמיאל לקריית שמונה. מדובר בתוכנית ישנה שאף היא נכללה במקור בפרויקט "נתיבי ישראל" כאשר ההכרזה על התקדמות בסלילת הקו נרשמה מספר פעמים מתחילת העשור. מדובר בפרויקט מורכב ויקר (7 עד 8 מיליארד שקל), בעיקר בשל מגבלות טופוגרפיה קשות עם תוואי מסילה שאמור לעבור בקרבת העיר צפת. במשרד האוצר הופתעו מההכרזה ואמרו שבשלב זה אין הקצאה כספית לתכנון של הקו, לא כל שכן להפקעות קרקע או ליציאה למכרזים. על פי ההערכות הקו יפתח בעוד כ-7 שנים, כלומר אם התכניות יתקדמו בלו"ז המיוחל רוב הסיכויים שניתן יהיה לרכוש כרטיס לרכבת הקלה בתל אביב לפני שנוסעים יוכלו לרכוש כרטיס רכבת לקריית שמונה.


