• תפריט
כנס עסקים בעולם משתנה

כנס כלכליסט

"בבנק הרימו גבה כי באתי מתחום החינוך ולא העסקים"

כך תיארה ג'וליה זוהר, בעלים והמנכ"ל של טחינת אל-ארז, את הקושי של עסקים קטנים ובינוניים לקבל אשראי מהבנקים, אך גם הציגה את ההצלחה בתחום זה ואת האופן בו היא מנהלת עסק משפחתי

ליאור גוטמן 16:1719.06.16

"הילדים באו לעסק רק ב- 2014. חיכיתי להם כי הנטל היה כבד, אבל לא נתתי להם להכנס עד שהם צברו השכלה וסיימו שניהם תואר שני במינהל עסקים. הם לא התחילו מלמטה אבל נתנו ספיריט חדש וראש מפותח עם ידיעה של מה העולם רוצה. ולכן זה חיובי להביא משפחה לעסק ובתור אמא אני מונעת קונפליקטים ואין מצב שזה יתדרדר" - כך סיפרה היום (א') ג'וליה זוהר, בעלים והמנכ"ל של טחינת אל-ארז, בפאנל "עסקים משפחתיים – איך מעבירים את העסק לדור הבא?" שהתקיים בכנס "עסקים בעולם משתנה" של "כלכליסט" ובנק לאומי בעכו, בפאנל בהנחיית נטע-לי בינשטוק, עורכת מדור פרסום ושווק בכלכליסט (פו"ש).

 


 

לדבריה, בנקים לא ממהרים לתת אשראי לעסקים קטנים ומשפחתיים. "הרימו לי גבה כי באתי מתחום החינוך ולא העסקים. עשו לי פרצופים, שאלו מי את בכלל. אבל הוכחתי רצינות ונאמנות. זה היה מצב של win-win כי היה כיסוי של החובות. אחרי האשראי נפתחו דלתות וזה הוביל להקמת מפעל חדש. אם לא הבנק לא הייתי ממשיכה והיום הוא שותף שלי באחוזים. הטיפ שלי להיות נאמנים ללקוחות", אמרה.

 

מימין צביקה עמית יו"ר חממה דני שוורץ מנכ"ל סטארפלסט וג'וליה זהר מימין צביקה עמית יו"ר חממה דני שוורץ מנכ"ל סטארפלסט וג'וליה זהר צילום: עמית שעל

 

מנכ"ל סטארפלסט דני שוורץ סיפר כיצד החלו כמפעל פלסטיק שכיום מעסיק 500 איש. "אין נקודה בה החלטנו שהעסק המשפחתי עובר למצב מקצועי. החברה קיבלה הכתבה ניהולית אחרת שצריך להעביר מושכות עם תקשורת אחרת מול אנשים. זה דורש עזרה חיצונית ורצון. לגבי המערכת הבנקאית אני יכול לומר שהיא לא מבינה עסקים משפחתיים. עברנו מול בנקים הליך פשוט ותמיד שואלים מי היועצים שלנו".

 

יו"ר חממה, צביקה עמית, אמר שעבור חברה משפחתית זה הכרחי לעבור ולעבוד כחברה ציבורית. "מדור א' לדור ב' צריך לבחור מי מתפקד בעסק מי פחות, או מי יתן ערבויות. הסכנה היא שחוסר ההבנה תפרק את המערכת. במקרה שלנו ההנפקה הייתה יציאה קלה לדרך הזו", סיכם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x