שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
דעות

מכאן גובה השכירות יכול רק לרדת

בכירים בענף האופנה מודיעים כי מצב שבו הרשתות מפסידות והקניונים נהנים מרווחי שיא לא יימשך לאורך זמן: "שכר הדירה חייב לרדת. יהיה תהליך של איזון"

אורנה יפת 08:0901.06.16

רווחי חברות האופנה הולכים ונשחקים מרבעון לרבעון, אולם נראה שאין זה נוגע לקבוצות הקניונים הגדולות: הן מצדן ממשיכות להציג עלייה ברווחים ובתשואות מהשכרת החנויות שבשטחן, שחלק ניכר מהן מאוכלס על ידי רשתות האופנה.

 

"המצב הזה של רווחי שיא לקניונים והפסדים לחברות האופנה לא יתקיים לנצח", טוען בכיר בענף. "שכר הדירה חייב לרדת. חד־משמעית. יהיה תהליך של איזון כי כוחות ההיצע והביקוש יפעלו במוקדם או מאוחר". ריבוי הקניונים תומך בתזה הזאת: "יותר מדי קניונים נפתחו בעשור האחרון, והיום הם צריכים לשלם כסף כדי שאנחנו ניכנס אליהם", אומר בכיר נוסף בענף. "הסוף יהיה שיקרה פה מפץ לא קטן, והשחקנים הקטנים והחלשים יצאו מהמשחק".

 

חברות האופנה מתלוננות על הפער הזה שבין ההפסדים שהן צוברות ובין רווחי השיא של המשכירות, אלא שמי שגורמות לעליית דמי השכירות הן בדיוק אותן קמעונאיות גדולות שבשורה התחתונה מציגות הפסדים. קבוצות האופנה הגדולות לא מוותרות על שום שטח פנוי בקניון נתון. בזכות גודלן הן אמנם משלמות את דמי השכירות הנמוכים ביותר למ"ר, אבל בזכות פעילותן הקניונים נמצאים מרבית הזמן בתפוסה מלאה – וכשהתפוסה לא יורדת מ־95%, אין שום סיבה שהקניונים יורידו את שכר הדירה.

 

גם קסטרו וגם פוקס החלו לנקוט מדיניות זהירה יותר של פתיחת חנויות, אבל עם כל הזהירות המדווחת, קסטרו הוסיפה לעצמה 12,000 מ"ר בשנה האחרונה, פוקס גדלה ב־17,000 מ"ר, וגם גולף פתחה לא מעט חנויות חדשות. אם חברות האופנה הגדולות לא היו משתלטות על כל שטח שמתפנה, והקונים היו נתקלים בדלתות סגורות, סבירות גבוהה ששוכרים היו מאיימים, ומקבלים הורדה בשכר הדירה. כי מבחינת הקניונים שטח נטוש מזיק להם יותר מהכנסת היד לכיס והורדת דמי השכירות. אבל כל עוד החברות הגדולות מאכילות את המפלצת, היא לא תדע שובע.

 

קניון כ"ס הירוקה (ארכיון) קניון כ"ס הירוקה (ארכיון) צילום: נמרוד גליקמן

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x