שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הסובסידיה לחקלאים צפויה לממן את ההוזלות לחג של תנובה

תנובה הודיעה על הוזלה של מוצרי סנפרוסט לחג כתגובה לפתיחת השוק לייבוא. אלא שבינתיים, לא הגיעו לחנויות מוצרים קפואים מחו"ל ובשוק מעריכים כי החקלאים יממנו ליצרניות המקומיות חלק מההוזלות באמצעות הפיצוי שקיבלו מהמדינה

נורית קדוש 08:3412.04.16

חודש וחצי לאחר פרסום תכנית שר האוצר משה כחלון לשלש את מכסות היבוא הפטורות ממכס לירקות קפואים, אתמול הודיעה תנובה על הוזלת שישה ממוצרי הירקות הקפואים הנמכרים על ידה תחת המותג סנפרוסט (אפונה, שעועית ירוקה, שעועית צהובה, תירס, גזר גמדי, אפונה וגזר).

 

ההוזלה החריגה הזאת יוצאת לדרך אחרי שבשבועות האחרונים נפתחה מכסה ליבוא 5,000 טון ירקות קפואים פטורים ממכס, מבלי שהדבר יוביל לחדירת מותגים חדשים לשוק בישראל. יוזמת ההנחות החדשה של תנובה עשויה למתן או לבלום את תכניתו של כחלון להגדלת המכסות פטורות ממכס, העומד על 8-30%, על בסיס קבוע.

 

בענף המזון מעריכים כי החקלאים להם הובטח פיצוי ממשרד האוצר על פתיחת מכסות ייבוא ללא מכס, ימכרו לתנובה ולשאר יצרניות הירקות הקפואים את המוצרים בהוזלה, כך שהמבצע יהיה לפחות בחלקו במימון המדינה. "הובטח לחקלאים פיצוי בגובה 25 מיליון שקל מהאוצר על פתיחת מכסות יבוא ירקות ללא מכס", אמר תעשיין מוכר ל"כלכליסט". "הסכום נועד לפצות אותם על כך שיגיעו לישראל ירקות קפואים מחו"ל במחירים נמוכים, ובעקבות כך ירדו מכירות סנפרוסט ופרי גליל שבהתאם יצמצמו קניית הירקות מהחקלאים".

 

 

עוד טען אותו גורם כי הירקות הקפואים שיובאו לארץ ללא מכס נמכרו בעיקר לשוק המוסדי. "למרות פתיחת מכסות לקראת החג, אין מותגים חדשים ברשתות והצרכנים יכולים לבחור בין סנפרוסט של תנובה לבין פרי גליל או מותגים פרטים של שופרסל ושל הרשתות הפרטיות שפרי גליל מייצרת עבורן. למעשה, הירקות הקפואים שיובאו לארץ ללא מכס, נמכרו לשוק המוסדי דוגמת בתי מלון וחברות תעשייתיות ולא השפיעו על המחיר לצרכן".

 

לדבריו, בעקבות כך נמנעה הפגיעה שהיתה צפויה בחקלאים. "בגלל שלא השתנה דבר בהיקף המכירות של תנובה ופרי גליל, ובהתאם החברות האלו לא צמצמו את היקף הקניות מהחקלאים, ישנה הבנה שהחקלאים ימכרו לחברות את הירקות במחיר נמוך יותר ולמעשה ישתפו אותן בפיצוי שיקבלו מהאוצר. כך, האוצר, מממן את המבצעים לחג ועוד מוציא כסף לטובת קמפיין בו הוא מתהדר בהוזלות לכאורה שיצר".

 

מנכ"ל תנובה אייל מליס טען אתמול כי "אנחנו באים לקראת הצרכן הישראלי לחג הפסח במבצע חסר תקדים ויוצא דופן. נענינו לקריאת שר האוצר להוזיל את סל הקניות לקראת החג ואנו מאמינים שהקמעונאים יעבירו את ההנחות הגדולות האלה לצרכנים".

 

אלא שההוזלה של תנובה ממחיר המחירון של מוצריה מובילה לתמחור המוצרים לצרכן במחיר של בין 8.5־10 שקלים ליחידה - זאת בדומה למחירי המבצע שמציעות רשתות השיווק בכל שנה לקראת חג הפסח בנסיון למשוך צרכנים לסניפים.

 

בקרב הקמעונאים הגדולים נרשמה שביעות רצון מהמהלך שיוביל להערכתם לבלימת הפגיעה ברווחיותם. "בכל שנה אנחנו מוכרים את המוצרים האלו ב־9־10 שקל, רק שהשנה זה לא יצא מכיסנו", אמר בכיר בענף. בנוסף, בשל מגבלות חוק המזון, נמנע מתנובה לנקוב במחיר לצרכן, והחברה הודיעה כי תציע לקמעונאים את המוצרים המובילים של החג בחצי מחיר, לצורך הטבה של 1+1. זאת כשחלק מהקמעונאים כבר מוכרים את המוצרים בהנחה, ללא התניית ההוזלה ברכישת שתי יחידות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x