• תפריט
בארץ

דניה סיבוס ו-China Civil יחפרו את המנהרות במקטע המזרחי של הרכבת הקלה בת"א

הקבוצות זכו במכרז לבניית התחנות התת קרקעיות בקטע המזרחי של הפרויקט; במקביל, הוועדה לתשתיות לאומיות הפקידה להתנגדויות את תוכנית קו הירוק שינועמדרום תל אביב לחולון

ליאור גוטמן 12:3701.12.15

קבוצת דניה סיבוס ו-China Civil זכו במכרז לבניית התחנות תת קרקעיות וכריית המנהרות במקטע המזרחי של הרכבת הקלה בתל אביב. כך מודיעה היום (ג') חברת נתע האחראית על מערך ההסעות המטרופוליני.

 

המקטע המזרחי כולל בניית 3 תחנות תת קרקעיות (רחובות אהרונוביץ, בן גוריון ואם המושבות), שתי מנהרות מקבילות באורך של 3.5 ק"מ כל אחת (כרייה באמצעות TBM, מכונת כרייה יעודית) מפורטל הדיפו (חניון) ועד תחנת בן גוריון ומפורטל שנקר ועד לשני מעברים מקשרים מערבית לצומת גהה ומנהרה מקשרת נוספת באורך של כ-370 מ' מפורטל שנקר עד תחנת אם המושבות.

 

במכרז התמודדו 2 קבוצות נוספות בעלות ניסיון בינלאומי Ghella - Shapir – Pizzarotti ו- Vianini- Minrav Co. - Electra

 

בכך הושלמו המכרזים לכריית החלק התחתי של הקו הראשון של הרכבת (שאורכו כ-10 מתוך כ-23 ק"מ), כאשר את המקטע המזרחי יבנו דניה סיבוס ו-CCECC, שזכו במכרז המקביל ביוני האחרון.

 

יהודה בר-און, מנכ"ל נת"ע: "אנו ממשיכים לעמוד בלוחות הזמנים שהצבנו לעצמנו עד כה במטרה להביא להקדמת מועד הפעלת הקו האדום. בניית פירי השילוח למכונות הTBM הסתיימו ובשבועות הקרובים יחלו העבודות המקדימות לביצוע המקטע המזרחי של הקו האדום. בשבוע הבא נהיה במצב שבו תבוצענה העבודות על כל התחנות התת קרקעיות של המקטע המערבי ובמקביל ממשיכים בביצוע בניית פורטל הדיפו, פורטל שנקר והדיפו בפתח תקווה".

 

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב עבודות הרכבת הקלה בתל אביב צילום: דנה קופל

 

הקו הירוק מתקרב לאישור

 

בתוך כך, הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה להפקיד להתנגדויות את התכנית לסלילת ה"קו הירוק" של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א. מדובר בקו הרכבת השני שיחצה את תל אביב, כאשר התוואי שלו הוא מצפון לדרום. עיון בתוכניות מעלה שהקו הירוק אמור לצאת לדרכו במחצית הראשונה של העשור הבא, כאשר עלות הבניה שלו עשויה לנוע סביב 15 עד 17 מיליארד שקל. אורך הקו הוא כ-17 ק"מ, והוא חוצה בתחום הערים חולון (10.3 ק"מ), ראשון לציון (4.2 ק"מ) ותל אביב (2.5 ק"מ).

 

תוואי המסילה מתחיל בצפון, מדרום לתחנת לוינסקי ברח' הר ציון בתל אביב וממשיך דרומה לכיוון חולון. ברח' סוקולוב בחולון התוואי מתפצל לשתי זרועות: זרוע מערבית הממשיכה דרומה בתחום העיר חולון ומשם לראשון לציון עד שד' משה דיין וחיבור עם הקו החום, הקו האדום ועם תחנת רכבת משה דיין, וזרוע מזרחית, העוברת לאורך שד' ירושלים, חוצה את כביש 4 ומסתיימת בסמוך לכביש 412.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x