$
בארץ

סימנים של התרככות: לראשונה בכירי האוצר ומשרד התחבורה נפגשו עם נציגי אובר

שר התחבורה מטיל וטו על כניסה של שירותי ההסעה השיתופיים לישראל. למרות זאת סבב פגישות התקיים עם מנכ"ל המשרד ובכירי אגף התקציבים. אובר תתבקש להציג פתרונות לסוגיות כמו תקינות הרכב וכישורי הנהג לפני שיאושר לה ביצוע פיילוט

ליאור גוטמן 07:0119.08.15

בכירי אובר ישראל (UBER) ניהלו בשבועות האחרונים סבב פגישות אינטנסיבי ראשוני מול בכירי משרד התחבורה, הכלכלה והאוצר במטרה לשכנעם להתיר שירותי תחבורה שיתופית בישראל. כך נודע ל"כלכליסט". בין הבכירים שנפגשו עם אובר: מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי וסגן ראש אגף התקציבים באוצר אודי אדירי.

 

מסבב הפגישות עולה כי משרד התחבורה ביקש מהחברות "לעשות שיעורי בית" בכל הקשור לרישוי מוניות חדשות בישראל. הסעיפים שמטרידים את משרדי האוצר והתחבורה הם הוכחת יכולת התנועה של בעל הרכב (כלומר שהרכב תקין), זהות הנהג וכישוריו ואפשרויות התשלום.

לאחר קבלת כל התשובות, תיבחן אפשרות לבצע פיילוט לשירות באזור תל אביב כדי להגדיל את מספר כלי הרכב בתחום התחבורה הציבורית, שמעניקים שירות לציבור הנוסעים במסגרת העבודות על הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן. מדובר בפיילוט שבמסגרתו נהגי מכוניות "רגילים" יהפכו לנהגי מוניות לעת מצוא.

 

ישראל כץ ואפליקציית אובר ישראל כץ ואפליקציית אובר צילום: מיקי אלון

 

מחקר שפרסם אתמול "כלכליסט", שנערך על ידי TASC עבור אובר ישראל, מעלה כי החלת תחבורה שיתופית (אובר איקס) יוזיל את עלויות הנסיעה ללקוחות בכ־30%, ולו בשל הגידול בהיצע של המוניות – מה שיגלם חיסכון שנתי של כחצי מיליארד שקל לכיסם של הלקוחות.

 

מיו"ר ארגון נהגי המוניות הארצי יהודה בראון נמסר כי "אם זה יקרה, נדרוש מהמדינה להחזיר לנו את הכסף של הרישיונות. מדובר ב־24 אלף מוניות, וכל אחד שילם כ־245 אלף שקל על הרישיון".

 

לדברי בראון, החלת האפשרות שכל נהג יהפוך למונית מנוגדת לכוונת משרד התחבורה. "זה הפוך מכוונת משרד התחבורה להוריד מכוניות פרטיות מהכביש. יש 24 אלף מוניות. אפשר לתת להם את השירות בדיוק כמו שנהג מקצועי צריך לתת. מדובר באנשים שיש להם אינטרס להרוויח כסף, ואף אחד לא ישלוט על העניין, ונקבל סכנה לנוסעים או לביטחון המדינה. ואני אומר את זה בצורה ברורה".

 

יו"ר ארגון נהגי המוניות: "לתת לכל מי שרוצה להפעיל פרייבט כמונית – זה הפוך מכוונת משרד התחבורה. אף אחד לא ישלוט על העניין ונקבל סכנה לנוסעים"
בטל שלח
    לכל התגובות
    x