• תפריט
בארץ

ראש עיריית רמת גן מאיים לעתור נגד עבודות הרכבת הקלה

ישראל זינגר פנה לשר התחבורה בדרישה שהרכבת בעירו תהיה עילית. מאיים שיפנה לערכאות אם בקשתו תידחה וטוען: "ההכשרה צפויה לחסוך 80% מהעלויות ולקחת שנה אחת - במקום שש שנות הסבל שנגזרו על תושבי רמת גן ועל בעלי העסקים"

ליאור גוטמן 22:0105.04.15

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר שלח מכתב לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה לשנות את תוואי הרכבת הקלה, כך שהמקטע שעובר לאורך רחוב ז'בוטינסקי יהיה עילי (על פני הכביש) ולא תחתי. זינגר מאיים לפנות לערכאות נגד ההחלטה, עתירה כזו עשויה לעכב את עבודות הרכבת הקלה במטרופולין דן פעם נוספת.

 

לטענת זינגר, "המהלך צפוי לחסוך כ-80% מעלויות הקמת הרכבת". וכי "ההכשרה צפויה לקחת שנה אחת, וזאת במקום שש שנות הסבל שנגזרו על תושבי רמת גן ועל בעלי העסקים".

 

עבודות חפירה בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב עבודות חפירה בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב צילום: ישראל סאן

 

בקשתו של זינגר מגיעה בתזמון קריטי לחיי הפרויקט: בעוד כמה שבועות אמורה חברת נתע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על הקמת הרכבת, לבחור קבלן מבצע למקטע המזרחי של הקו הראשון. מדובר ב"קו האדום" שיחבר בין פתח תקווה, רמת גן, תל אביב ובת ים (23 ק"מ). "אני מבקש להאמין כי לו הובאו נתונים אלו לידיעתך, היית פועל למען אזרחי ישראל בכלל ותושבי רמת גן בפרט, והופך את ההחלטה", כותב זינגר.

 

משרד התחבורה: "מדובר בפארסה"

 

זינגר מודיע רשמית ש"אם לא תשונה ההחלטה השגויה והבזבזנית על הקמת רכבת תחתית בעירנו, תיערך העירייה למאבק משפטי ולהוצאת צו הפסקה לעבודות הרכבת הקלה בתחומי העיר".

 

בסביבת חברת נתע אמרו שהם מכירים את הדרישות, אולם העדיפו לתת את זכות התגובה למשרד התחבורה. במאמר מוסגר אומרים בנתע ששינוי התוואי יעכב את הפרויקט בכמה שנים טובות. במשרד התחבורה נדהמו מהבקשה. בשיחה עם "כלכליסט" אמר מנכ"ל המשרד עוזי יצחקי שמדובר בפארסה, מכיוון שתוואי הרכבת המקורי בתחומי העיר רמת גן היה בכלל עילי, וראש העיר הקודם נאבק לשנות זאת: "זאת הסיבה שפרויקטים בישראל נדחים. הפרויקט יימשך כמתוכנן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x