שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

ועד עובדי נמל אשדוד: "לא נהיה מפוטרים כמו עובדי כיל, נתחיל בשביתה"

העובדים אמרו את הדברים על רקע התקדמות המכרזים להפעלת נמלי העתיד בחיפה ואשדוד. היום הגישו הצעות למכרזים קבוצת SIPG הסינית, וקבוצות TIL ויורוגייט האירופיות

ליאור גוטמן 16:3710.03.15

שלוש קבוצות בינלאומיות ניגשו היום (ג') למכרזים להפעלת הנמלים החדשים שאמורים להיפתח באשדוד ובחיפה בתחילת העשור הבא. הקבוצות הןTIL ההולנדית שבבעלות MSC (אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם); קבוצת SIPG הסינית, שנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום הפעלת הנמלים במזרח הרחוק; וקבוצת יורוגייט (EUROGATE) שמפעילה 13 מסופי מכולות באירופה, אפריקה ורוסיה.

 

אל יורוגייט ביקשה להצטרף גם חברת גולדבונד, שבשליטת שלומי פוגל ומשפחת שמלצר. החברה הרביעית שהביעה עניין במכרז במכרז, אך החליטה שלא לגשת אליו בסופו של דבר היא ICTSI הפיליפינית. 

נמל אשדוד. "לא נשב בחיבוק ידיים ונאפשר להעביר את הנכס הרווחי במדינה למיליארדרים" נמל אשדוד. "לא נשב בחיבוק ידיים ונאפשר להעביר את הנכס הרווחי במדינה למיליארדרים" צילום: גדי קבלו

 

הקבוצה הסינית ניגשה רק להפעלת נמל חיפה ואילו שתי הקבוצות האחרות - מגרמניה ומהולנד - הגישו כל אחת מהן רק הצעה בודדת על הפעלת נמל אשדוד. ההצעות שהוגשו על ידי המתמודדות כוללות הצעה כספית להפעלת כל אחד מהנמלים ל-25 שנה והצעה טכנית-עסקית הנוגעת להקמת התשתית ולתוכנית התפעולית של כל אחת מהקבוצות.

 

ועד אשדוד: ביבי מסית נגד הוועדים

 

ראשי וועד נמל אשדוד שיחררו תגובה חריפה למכרז: יו"ר ועד עובדי התפעול אבינועם שושן אמר כי "המגמתיות של ישראל כץ ושל נתניהו נחשפה לכולם עם פרסום סרטון ההסתה נגד העבודה המאורגנת. עובדי הנמל קיימו עד כה את כל הפסיקות וההחלטות בית הדין לעבודה ולא נקטו בשום צעד ארגוני, אך מדינת ישראל, לעומת זאת לא קיימה את ההחלטות ולא טרחה לפתור את הבעיות שבינינו באמצעות הידברות. נדרוש בתוקף את זכות השביתה ונפעל בכל האמצעים כדי למנוע את ההחלטה השרירותית והמחוסרת כל היגיון כלכלי".

 

יו"ר ועד עובדי הציוד המכאני בנמל, מנחם גבאי (מי שהחליף בתפקידו את אלון חסן) הוסיף: "לא ניגרר אחרי ההסתה הפרועה כשביבי משווה את העובדים למחבלים ורוצחים וכשישראל כץ 'שובר ומכופף ידיים'. הקמת נמלים פרטיים בישראל היא צעד שאין בו צורך, הנמלים הקיימים נותנים מענה מצוין לעוד שנים רבות למדינת ישראל. כץ ונתניהו רוצים לשבור את העבודה המאורגנת ולהעביר את הנכס הכי רווחי של המדינה כיום, נמל אשדוד, לידיים פרטיות של חבריהם המיליארדרים. לא נשב בחיבוק ידיים ולא נאפשר שזה יקרה, עובדי נמל אשדוד לא יהיו מפוטרים כמו עובדי כיל".

 

חברה סינית כבר החלה לבנות את נמל אשדוד החדש

 

נמל אשדוד החדש כבר נמצא בשלבי בניה ראשונים, זאת לאחר שחברת צ'יינה הארבור הסינית החלה להניח סלעים בים שאמור לשמש כשובר הגלים של הנמל החדש. צ'יינה הארבור זכתה במכרז להקמת הנמל בעלות של כ-3.3 מיליארד שקל. מי שאמור להקים את הנמל החדש בצפון הן חברות אשטרום ושפיר הנדסה שזכו במכרז בעלות של כ-4 מיליארד שקל.

 

"3 חברות בינלאומיות הודיעו כי הן מעוניינות להשקיע מיליארדים בישראל והגישו את הצעותיהן במכרז. אני מברך על הבעת האמון של החברות הבינלאומיות שהחליטו להגיע לישראל, להפעיל את הנמלים החדשים ולהפוך את ישראל למרכז תובלה בינלאומי", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

 

מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה בריימן הוסיף שהנמלים החדשים יתנו מענה לצרכי המשק ויחוללו את התחרות החיונית בענף הנמלים, לשיפור השירות ולרווחת הציבור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x